آفتاب
با تاکید بر نظر شورای حل اختلاف قوا؛

سالک: قانون امر به معروف و نهی از منکر باید اجرایی شود

سالک: قانون امر به معروف و نهی از منکر باید اجرایی شود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که با توجه به اعلام نظر شورای حل اختلاف قوا در مورد قانون امر به معروف ونهی از منکر و اعلام مقام معظم رهبری این قانون باید اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا،‌ حجت الاسلام احمد سالک در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس درجمع خبرنگاران گفت: چالش‌ها ونیازهای فرهنگی امروز جامعه به حدی رسیده است که ضرورت برخورد با آن احساس می‌شود‌، براین اساس باید تلاش‌های لازم جهت رفع این چالش‌ها از سوی مردم و نهادهای مربوطه انجام شود و حتی در صورت لزوم راهکارهای قانونی پیدا گردد.

وی با بیان اینکه حجمه بسیار سنگین فرهنگی در مورد مسائل اعتقادی، اندیشه‌ ای و حتی ایجاد انحراف در اندیشه امام و رهبری وجود دارد‌، گفت که باید با اطلاع رسانی درست به مردم ولایی‌، از این عرصه عبور کنیم مردمی که همواره در عرصه‌های مهم انقلاب اسلامی برای دفاع از فرهنگ و انقلاب در صحنه حضور داشتند.

سالک با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی اقداماتی برای احیای مطالبات رهبری انجام داده است‌ که نمونه ‌آن تصویب قانون امر به معروف ونهی از منکر در دفاع از آمران و ناهیان امر به معروف و نهی از منکر است گفت: قانونی که بعد از سی و پنج سال رد و بدل شدن بین مجلس به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یاداور شد: بعد از تصویب این قانون و تایید شورای نگهبان دولت ایراد‌های اجرایی را جهت اجرایی کردن این قانون مطرح کرد، به همین دلیل این موضوع به شورای حل اختلاف قوای سه گانه ارجاع داده شد که نتیجه نهایی جلسه خدمت مقام معظم رهبری رسید و در نهایت ایشان دستور اجرای قانون را صادر کردند که باید از دقت نظرشان تشکر کرد.

سالک با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک برای بررسی طرح صیانت از عفاف وحجاب در دو کمیسیون فرهنگی وحقوقی گفت که در نظر داریم خلع های قانونی در جهت تضمین اجرای قانون مربوط به عفاف و حجاب برطرف شود . موضوعی که کمک بزرگی برای مقابله حجمه‌ی سنگین وارد شده از سوی بیگانگان می‌کند.

سالک با اشاره به برگزاری جشنواره خدمت رسانی و پاسخگویی گفت که این جشنواره به دنبال پاسخگویی به سوالت شبهات و ابهامات مردم نسبت به مسائل فرهنگی توسط نخبگان و شخصیت‌ها است و این حرکت اجتماعی در جهت تحقق آرمان‌ها و مسائل فرهنگی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه برخی حرکات فرهنگی در محیط‌های آموزشی همچون دانشگاه‌ها باعث تاسف است‌، گفت: در برخی دانشگاه‌ها به جای طرح مسائل فرهنگی سخنرانانی بدون اعتقاد به نظام حضور پیدا می‌کنند که باعث بروز حوادث می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید ضوابط دینی در مراکز آموزشی بهداشت و درمان رعایت شود‌، گفت که خوشبختانه حرکت خوبی در این رابطه انجام شده که امیدواریم ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر لزوم دفاع از فرهنگ انقلاب اسلامی در مراکز شغلی افزود: اگر قانون امر به معروف و نهی از منکر و عفاف وحجاب در دستگاه‌های دولتی اجرایی و عملیاتی شود‌، 50 درصد مشکلات فرهنگی جامعه حل می‌شود که این وظیفه مسئولان بلند پایه دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه دشمن از طریق مسائل فرهنگی همچون پوشش و نوع لباس مد و آرایش به دنبال نفوذ در داخل کشور است‌، گفت که در این بین که برخی از خیاط‌ها با الهام از ژورنال‌های مختلف به تولید لباس‌هایی می‌پردازند که از فرهنگ غرب و بیگانه تاسی گرفته است‌، در همین رابطه مقام معظم رهبری چند روز قبل اشاره‌ای به نفوذ آمریکا از طریق مسائل فرهنگی و بعد از توافق و برجام کردند که باید این نکات مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه این کمیسیون مطالبات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره نقشه دشمن برای نفوذ در کشور را پیگیری می‌کند گفت که پیش از این کمیسیون فرهنگی جهت احیای مطالبات رهبری قانون صدا و سیما و نظام رسانه را در دستور کار قرار داده است چون در حال حاضر برخی از رسانه‌ها بدون شناسنامه به فعالیت می‌پردازند و مطالبی را از طریق سایت‌هایشان در جامعه القاء می‌کنند که درست نیست.

سالک با بیان اینکه برای مقابله با فرهنگ بیگانه به عزم ملی بین سران قوا و مردم نیازمندیم تاکید کرد که این عزم ملی می‌تواند راه نفوذ دشمن را بگیرد ،‌ راهبرد آن نیز در تولید و پخش فیلم‌های دفاع مقدس است.

وی در پایان گفت که مسائل تئاتر و هنر ادبیات نیز باید دارای برنامه‌ریزی قدرتمند برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی و مقابله با دشمن و انتشار فرهنگ بیداری اسلامی باشد.

انتهای پیام

کد N926484

وبگردی