آفتاب
رئیس دیوان عدالت اداری:

گرفتاری امت اسلامی بر اثر محروم بودن از نعمت امامت و ولایت است

گرفتاری امت اسلامی بر اثر محروم بودن از نعمت امامت و ولایت است

رییس دیوان عدالت اداری گفت: امت اسلامی اگر از نعمت الهی امامت و ولایت محروم نبود، دچار این همه گرفتاری، بدبختی و مصیبت نمی‌شد.

رییس دیوان عدالت اداری گفت: امت اسلامی اگر از نعمت الهی امامت و ولایت محروم نبود، دچار این همه گرفتاری، بدبختی و مصیبت نمی‌شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان با اشاره به جایگاه رفیع امامت در کلام ائمه هدی(ع) و تاثیر آن بر جوامع اسلامی اظهار کرد: متاسفانه پس از رحلت رسول گرامی اسلام(ص)، حکام وقت به گونه‌ای با امامان ما برخورد کردند که جامعه از دسترسی به آنها محروم شد.

وی افزود: ائمه معصومین(ع) مسئولیت بزرگ بیان معارف و تعالیم حقه اسلامی را داشتند و امت اسلامی اگر از این نعمت محروم نمی‌شد، دچار گرفتاری‌هایی که دشمنان به خاطر اختلاف و چندپارگی برایش پدید آوردند، نمی‌شد.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان این موضوع که الحمدلله ایران از این نعمت ارزنده‌ای که خداوند نصیب کشور و ملت کرده، بهره‌مند است، گفت: باید قدردان نعمت امامت باشیم؛ زیرا شاخه‌ای از اثرات وجود امام و فرعی از فروع فراوان مساله آن را در امامت و راهبری کشور خود دیده‌ایم.

منتظری ادامه داد: البته در طول تاریخ نقشی که ترتبیت یافتگان این مکتب داشته‌اند بر همگان مشخص است و در زمان معاصر نیز شاهدیم که وجود امام خمینی(ره) به عنوان یکی از تربیت یافتگان مکتب امامت تحولی عظیم در کشورمان پدید آورده است.

وی با اشاره به اینکه نعمت ولایت امروز کشور ما را در جهان به جایگاهی رفیع رسانده‌ است، تصریح کرد: این جایگاه که دوست و دشمن بدان اعتراف دارد و پیشرفت‌های گوناگونی که نصیب این ملت و کشور شده است، منشاء آن چیزی جز پیروی از احکام نورانی اسلام و حاکمیت ولایت نیست.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: سخنان مقتدرانه مقام معظم رهبری و اخطارها و هشدارهای جدی ایشان به استکبار جهانی که مستظهر به توان مادی و نظامی هستند، چیزی نیست مگر اتکای به خداوند متعال و معارف دین و ملت غیور، که خدا را باید برای این نعمت شاکر بود.

منتظری در پایان با اشاره به روایتی از حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در تبیین جایگاه امام به نقل از کتاب تحف‌العقول گفت: امام هشتم(ع) می‌فرمایند «امام، زمام برای دین، نظام برای مسلمین، صلاح برای دنیا و عزت برای مومنین است. امام پایه و اساس اسلام متحرک و نامی و فرع بلندمرتبه و برازنده برای آن است. نماز،‌ روزه، حج و جهاد و تمامی عبادات کمال و تمامش به وجود امام است. امام موجب افرایش درآمد اقتصادی جامعه است و وجودش سدی است مقابل نفوذ دشمن، برای مرزها و اطراف کشور. امام همانند خورشید فروزنده‌ای است که نورش عالم را فرا می‌گیرد و در جایگاهی است که دیدگان و دست‌ها بدان نایل نمی‌شود».

انتهای پیام

کد N926453

وبگردی