آفتاب
رسایی در تذکر شفاهی:

جایمان را با دولت عوض کنیم تا دولت بر مجلس نظارت کند

جایمان را با دولت عوض کنیم تا دولت بر مجلس نظارت کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات روز گذشته معاون وزیر امور خارجه گفت: بهتر است جای مجلس با دولت عوض شود تا دولت بر نمایندگان نظارت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی حمید رسایی نماینده مردم تهران در تذکر شفاهی با طرح این سئوال که کمیسیون ویژه بررسی برجام که امروز انتخابات اعضای آن برگزار شد قرار است چه چیزی را بررسی کند، گفت: هنوز لایحه‌ای در این‌باره به مجلس نیامده است، در پاورقی ترجمه داده شده نوشته شده است که این ترجمه رسمیتی ندارد.

وی افزود: در این ترجمه نوشته شده است که در این ترجمه هر چند کمال دقت شده است تا تمام کلمات با صحت ترجمه شود، اما به دلیل پیچیدگی عبارات ناشی از فنی و حقوقی بودن از یک طرف و مصالحی بودن از طرف دیگر، توجه خوانندگان را به این مطلب جلب می‌کنیم که متن انگلیسی، متن اصلی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما نمی‌توانیم روی این مسئله بحث کنیم، یک ماه از این مسئله گذشته و یک ماه دیگر کنگره آمریکا درباره آن نظر می‌دهد، ترجمه متن مشکل دارد و لایحه هم ارائه نشده است.

رسایی گفت: دیروز مقامات دولتی اظهارات عجیبی مطرح کردند، معاون وزیر خارجه می‌گوید نظر دادن مجلس خلاف قانون اساسی است؛ پس جایمان را عوض کنیم، دولت بر مجلس نظارت کند.

وی گفت: دولت محترم قرار است بر عملکرد مجلس نظارت کند، پس چه چیزی باقی مانده است.

نماینده مردم تهران گفت: اگر این بازی برد- برد است، پس چرا می‌ترسند از پشت تریبون مجلس مطرح شود؟ چرا ترجمه و لایحه ارائه نمی‌شود؟

رسایی ادامه داد: نگرانی رهبری مبنی بر اینکه با توافقنامه نفوذ در ایران صورت می‌گیرد ناشی از چیست، اینها باید از پشت تریبون مطرح شود.

به گزارش مهر، محمد حسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: بر اساس ماده ۴۴ آیین‌نامه داخلی مجلس در مسائل مهم و استثنایی که برای کشور پیش می‌آید و در این خصوص تشکیل کمیسیون ویژه‌ای برای رسیدگی و تهیه گزارش ضرورت پیدا می‌کند، به پیشنهاد حداقل ۱۵ نفر و تصویب نمایندگان این کمیسیون تشکیل می‌شود.

وی افزود: ما کمیسیون ویژه را بر این اساس سامان داده‌ایم، هیچ نیازی مترتب بر مسئله لایحه نیست.

نایب رئیس اول مجلس گفت: بزرگان تشخیص دادند که مسئله هسته‌ای مسئله مهمی است و تهیه گزارش در این‌باره ضروری است که بر این اساس کمیسیون ویژه تشکیل شده است و مسائل دیگر، موضوع خارج از این بحث است که در شرایط خود بر اساس قانون و با نگاه و رای مردم و همکاران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

 

 

کد N926426

وبگردی