آفتاب
به اعتقاد کارشناسان؛

اظهارات اخیر آبه به روابط ژاپن - کره جنوبی کمک می‌کند

اظهارات اخیر آبه به روابط ژاپن - کره جنوبی کمک می‌کند

با وجود اینکه نخست وزیر ژاپن از ارائه عذرخواهی شخصی بابت نقش این کشور در جنگ دوم جهانی امتناع کرده اما اظهارات وی در هفتادمین سالگرد این جنگ می‌تواند به بهبود روابط توکیو - سئول کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از آسوشیتدپرس، واشنگتن در پی آن است که دو متحد اصلی خود در آسیا بتوانند اختلافات خود در مسائل تاریخی که منجر به سردی روابطشان شده است کنار بگذارند، اما شینزو آبه از سال 2012 که به عنوان نخست وزیر ژاپن انتخاب شد همواره در تلاش بوده تا اشتباهاتی را که کشورش در طول جنگ جهانی دوم مرتکب شده رفع و رجوع کند.

شیلا اسمیت، کارشناس مسائل ژاپن در شورای روابط خارجه با اشاره به سخنان آبه در هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در این باره گفت، اظهارات آبه انتظارات را برآورده نکرد اما نیت سیاسی او را در بهبود روابط با همسایگان ژاپن به خوبی منعکس کرد.

ایوانس ریور، یکی از اعضای سابق وزارت خارجه آمریکا در شرق آسیا درباره سخنان آبه درباره نقش کشورش در جنگ و تلاش او برای بهبود روابط با همسایگان اظهار کرد، آبه می‌تواند برای تسکین کره جنوبی‌ها دست به اقدامات بهتری بزند با این حال ترجیح داد در بیانیه پیشینش به این اشاره کند که سئول و توکیو اگر بتوانند مسائل را به خوبی مدیریت کنند خواهند توانست به همکاری خود در بسیاری از بخش‌ها ادامه دهند.

کره جنوبی این روزها از انتشار اخباری مبنی بر بردگی جنسی زنان کره‌ای در ارتش ژاپن در دوران جنگ آزرده‌خاطر است.

انتهای پیام

کد N926356

وبگردی