آفتاب
در دیدار با هیات رسانه‌ای مصر؛

وزیر فرهنگ سوریه: ترکیه با هماهنگی داعش آثار باستانی را از کشور قاچاق می‌کند

وزیر فرهنگ سوریه: ترکیه با هماهنگی داعش آثار باستانی را از کشور قاچاق می‌کند

وزیر فرهنگ سوریه در دیدار با هیات رسانه‌ای مصر که به سوریه سفر کرده، ترکیه را به هماهنگی با داعش برای سرقت آثار باستانی سوریه و قاچاق آن به خارج از این کشور متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، عصام خلیل، وزیر فرهنگ سوریه در دیدار با هیاتی رسانه‌ای از مصر در دمشق گفت: وزارت فرهنگ سوریه اقدامات مهمی را برای حمایت از آثار باستانی خود دربرابر سرقت و اقدامت خرابکارانه تروریست‌ها به رغم شرایط سخت کشور اتخاذ کرده است.

وی افزود: کشورهای منطقه‌ای و غربی به قطعنامه 2199 شورای امنیت درخصوص حمایت از میراث فرهنگی سوریه عمل نمی‌کنند طوری که دستگاه اطلاعات ترکیه با داعش در سرقت آثار باستانی ما و قاچاق آن همکاری می‌کند.

عصام خلیل تاکید کرد: حمایتی که هیات‌ها و نهادهای بین المللی باید از طرف‌های سوری به عمل آورند با سیاست‌های کشورهای غربی مرتبط است؛ کشورهایی که نمی‌خواهند هیچ نقشی را برای کمک به مردم سوریه ایفا کنند. ما از گروه‌های ملی‌گرا به ویژه در مصر می‌خواهیم تا نقش مهمی را در ایجاد آگاهی جمعی در میان ملت‌های عرب ایفا کنند.

محمد جهاد اللحام، رئیس پارلمان سوریه نیز در دیدار با هیئت رسانه‌ای مصری گفت: هدف تروریسمی که در حال حاضر عراق، سوریه و مصر را هدف قرار داده، ایجاد دودستگی در میان این کشورها و تبدیل آن به دولت‌های کوچک ضعیف است و در پی خدمت به طرح صهیونیستی در منطقه است.

وی گفت: شخصیت‌ها و تصمیمات نامناسب مسئولانی که در خلأ به حکومت رسیده‌اند نمی‌تواند آنچه را که مصر و سوریه را به هم مرتبط می‌کند از بین ببرد. روابط سوریه و مصر تنها ضامن برای امنیت ملی عرب و تقویت کار مشترک عربی است.

اللحام گفت: سوریه هر راهکار سیاسی را که ضامن وحدت و حفظ حاکمیت و استقلال آن باشد و بدون مداخله خارجی می‌پذیرد.

هیات مصری مذکور در این سفر با وزیر فرهنگ و رئیس پارلمان سوریه درخصوص روابط مصر و سوریه و جنگ سوریه با تروریست‌ها بحث و گفتگو کرد.

انتهای پیام

کد N926355

وبگردی