آفتاب

برگزاری بزرگترین مانورهای هوایی ناتو در اروپا از زمان پایان جنگ سرد

برگزاری بزرگترین مانورهای هوایی ناتو در اروپا از زمان پایان جنگ سرد

ایالات متحده اعلام کرد که بزرگترین مانورهای هوایی خود را در اروپا از زمان پایان جنگ سرد، در حالی آغاز کرده که درگیری‌ها میان جدایی طلبان شرق اوکراین با نیروهای دولتی کی‌یف رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، حدود 5000 سرباز از 11 کشور عضو ناتو در این مانورهای چهارهفته‌ای و با شبیه سازی عملیات هوایی در سراسر آلمان، ایتالیا، بلغارستان و رومانی از روز شنبه حضور دارند.

براساس این بیانیه از جانب ارتش آمریکا در گرافنهور در جنوب آلمان این مانورهای هوایی با عنوان "واکنش سریع 15" بزرگترین مانورهای هوایی ائتلاف در قاره اروپا از زمان پایان جنگ سرد محسوب می‌شوند و به کشورهای عضو ناتو کمک می‌کنند تا آمادگی نیروهایشان را بالا برده و ظرفیت‌های و توانایی‌های خود را برای استقرار سریع و عملیات مطمئن و پیشرفته درحمایت از حفظ قدرت و امنیت اروپا افزاش دهند.

در این بیانیه اشاره‌ای به بحران در اوکراین و درگیری میان نیروهای جدایی طلب شرق با سربازان این کشور نشده است.

ناتو اخیرا از عملیات و مانورهای نظامی به عنوان واکنش در مقابل تهاجم رو به رشد روسیه در اوکراین حمایت کرده و اظهارنظرها را رد کرده که این مانورها باعث بروز جنگ در اروپا می‌شود.

ارتش آمریکا اعلام کرد که مهمترین این مانورها در 26 اوت برگزار خواهد شد، زمانی که جنگنده‌های ائتلاف بیش از هزار چترباز و تجهیزات را در منطقه تمرینی هوهنفلز در آلمان پیاده خواهند کرد.

یک مانور مشابه دیگر قرار است در همان روز (26 اوت) در نووسلو در بلغارستان برگزار شود.

در این مانورها که تا 13 سپتامبر ادامه خواهد داشت بیش از 4800 سرباز از بلغارستان، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، لهستان، پرتغال، اسپانیا، انگلستان و آمریکا حضور دارند.

انتهای پیام

کد N926288

وبگردی