آفتاب
بدون توجه به کنگره؛

دولت اوباما محدودیت‌های سفر به کوبا را تسهیل می‌کند

دولت اوباما محدودیت‌های سفر به کوبا را تسهیل می‌کند

دولت آمریکا قصد دارد به صورت یکجانبه محدودیت‌های سفربه کوبا را کاهش دهد وبه زودی سفربه کوبا از آمریکا به آسانی سفر به دیگر نقاط جهان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری ای بی سی نیوز، این برنامه‌های جدید محدودیت‌های سفر به کوبا را که از سوی کنگره اعمال شده با تغییر قوانین و مقررات در مرحله اجرایی کنار می‌گذارد.

مذاکرات میان اداره هوانوردی فدرال آمریکا ومقامات هوانوردی کوبا برای از سرگیری پروازهای برنامه‌ریزی شده عادی غیر چارتری یا تجاری بین این دو کشور در جریان است.

از سوی دیگر وزارت خزانه داری آمریکا نیز در حال بررسی قوانین و مقررات جدیدی است که به تمامی آمریکایی‌ها اجازه می‌دهد به صورت انفرادی و نه همراه با تورهای گردشگری یا با سازمان دهندگان طرف سوم به کوبا سفر کنند.

این دو تغییر به صورت مجزا توسط این دو آژانس دولتی آمریکا در حال ایجاد است اما هنگامی که تکمیل شوند به آمریکایی‌ها اجازه خواهند داد تا بلیط سفر به کوبا را بدون استفاده از امتیازات چارتر، رزرو کنند.

در حالی که هنوز هیچ زمان بندی مشخصی برای این توافق هوانوردی وجود ندارد اما احتمالا تا پایان سال جاری میلادی صورت می‌گیرد.

آمریکایی‌هایی که به کوبا سفر می‌کنند همچنان باید یکی از 12 مجوز رسمی از پیش تصویب شده برای سفر را دریافت کنند اما می‌توانند به صورت آنلاین یا در فرودگاه‌ها بلیط خریداری کنند و نیازی به هیچ گونه ویزای خارجی ندارند.

این در حالی است که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد اعتبار دادن به کوبا را نیز تسهیل کند تا این کشور بتواند محصولات آمریکا به ویژه محصولات کشاورزی را خریداری کند. در حال حاضر فروش مواد غذایی به کوبا قانونی است اما آن‌ها باید هزینه‌اش را به صورت نقدی پرداخت کنند.

در همین حال اوباما همچنین قصد دارد به صورت یک‌جانبه از بانک‌ها حمایت کند تا بتوانند ازکارت‌های اعتباری خود در کوبا استفاده کنند؛ مساله‌ای که قرار بود تاکنون صورت گرفته باشد اما به خاطر احتیاط بانک‌ها هنوز این مساله رخ نداده است.

در حالی که "امریکن اکسپرس" و"مسترکارت" اجازه داده‌اند تا کارت‌هایشان در کوبا استفاده شود اما هنوز هیچ بانکی در کوبا اجازه این کار را ندارد و این بدان معنا است که مسافران آمریکایی باید پول نقد خرج کنند.

اوایل سال جاری میلادی لایحه‌ای در خصوص لغو محدودیت‌های سفر به کوبا به کنگره ارائه شد اما هنوز هیچ رایی در خصوص آن صادر نشده است.

انتهای پیام

کد N926287

وبگردی