آفتاب
لاله افتخاری:

جامعه جهانی از تجربیات ایران در مبارزه با تروریسم استفاده کند

جامعه جهانی از تجربیات ایران در مبارزه با تروریسم استفاده کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربیات خوبی در امر مبارزه با تروریسم دارد و جامعه جهانی باید از این تجربیات برای احیای صلح و امنیت در منطقه استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور، لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت برخی از کشورهای غربی و منطقه‌ای از تروریسم و آموزش‌دادن به آن‌ها اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربیات خوبی در امر مبارزه با تروریسم دارد و جامعه جهانی باید از این تجربیات برای احیای صلح و امنیت در منطقه استفاده کند.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس با بیان این‌که جهان غرب، ایران را به‌خاطر حمایت از گروه‌های مقاومت به حمایت از تروریسم متهم می‌کند، به مسئله تروریسم دولتی اشاره کرد و گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه و هم‌چنین ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، مصداق بارز تروریسم دولتی است ولی متاسفانه جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی به راحتی در برابر آن سکوت می‌کنند و اگر تصمیم به محکومیت این رژیم گرفته شود، آمریکا آن را در شورای امنیت سازمان ملل متحد، وتو می‌کند.

وی از برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور که قرار است نهم و دهم شهریور‌ماه در تهران برگزار شود، استقبال کرد و افزود: باید ابعاد حقوقی، امنیتی، بین‌المللی، سیاسی، اقتصادی و حتی روانشناسی این جنایت در این کنگره مورد بررسی قرار گیرد و کسانی که در این مورد صاحب‌نظر و هم‌عقیده هستند، راهکارهای عملی را جهت مبارزه با تروریسم و کنترل آن در منطقه ارائه دهند.

عضو جمعیت زنان انقلاب اسلامی با تاکید بر این‌که تروریسم ساخته دست استکبار است، به نقش رسانه‌ها و برگزاری این گونه کنگره‌ها در افزایش آگاهی مردم در ارتباط به تروریسم اشاره کرد و گفت: ایران می‌تواند با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و برگزاری این گونه اجلاس‌ها، حقانیت خود در مبارزه با تروریست را به گوش دنیا برساند و راهکارهای عملی خود در این ارتباط را مطرح کند.

افتخاری در مورد فعالیت گروه‌های تروریستی نظیر داعش در منطقه نیز خاطرنشان کرد:‌ از فعالیت این گروه‌های تروریستی، جهان اسلام ضربه می‌خورد و تنها برنده فعالیت‌های این گروه‌های تکفیری و تروریستی، رژیم صهیونیستی است.

این فعال سیاسی در ادامه به هدف دشمنان برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: گروه‌های تکفیری مثل داعش و جبهه النصره در همین راستا شکل گرفته‌اند و ضروری است که در این زمینه مسلمانان هوشیاری خود را حفظ کنند و اجازه ندهند دشمنان به جهان اسلام از طریق خود آن‌ها ضربه وارد کنند.

کد N926192

وبگردی