آفتاب

یک فعال دانشجویی: مجامع بین‌المللی نسبت به فجایح منطقه بی‌اهمیت هستند

یک فعال دانشجویی: مجامع بین‌المللی نسبت به فجایح منطقه بی‌اهمیت هستند

یک عضو شورای مرکزی جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی گفت: بروز یک فاجعه انسانی در سوریه برای سازمان‌های بین‌المللی و برخی کشورهای منطقه بی اهمیت است.

امین اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: نبل و الزهرا دو شهر مهم شیعه‌نشین در سوریه‌اند که در 20 کیلومتری شمال غربی شهر حلب و 25 کیلومتری مرز ترکیه واقع شده‌اند. این دو شهر بیش از هفتاد هزار نفر شیعه دوازده امامی دارند که بعد از آغاز ناآرامی‌های سوریه پذیرای بیش از 12 هزار پناهنده اعم از شیعه و سنی بوده و جمعیت‌شان نزدیک به صد هزار نفر رسید.

وی افزود:این دو شهر در راه تروریست‌های جبهه النصره اما در شهر شیعه‌نشین قرار داشته ،‌ شهرهایی که شیعیان آن به حکومت بشار، پدرش،‌حزب الله لبنان و ایران عشق می ورزند؛ همین دو شهرت یعنی شیعه و طرفدار بشار بودن کافی بود تا تکفیریها نُبُل و الزهرا را با 80 هزار نفر جمعیت مورد حمله قرار دهند اما شیعیان این مناطق از قبل از شروع نا آرامی‌ها زمزمه نزدیک شدن تکفیری ها را شنیده بودند و ما شاهد مقاومت مردمی در مقابل تکفیریها در این مناطق بودیم.

این فعال دانشجویی گفت:تکفیری ها از ورود به شهرهای نبل و الزهرا ناامید شده بودند و در نهایت تصمیم به تشکیل حلقه محاصره‌ای دورتا دور این دو شهر گرفتند، البته ناگفته نماند شیعیان این دو شهر تنها از خود دفاع نمی کردند بلکه از آن 12 هزار پناهنده سنی نیز دفاع کردند و در این چند سال در محاصره پذیرای این افراد نیز هستند.

اسدی ادامه داد:موقعیت شهرهای نبل و الزهرا کار را برای حمله مستقیم برای آزادسازی آن سخت کرده است؛ قرار داشتن استان ملتهبی مانند حمص بر سر راه نیروهای ارتش، نزدیکی این دو شهر به مرز ترکیه و پشتیبانی این کشور از تروریست ها تنها بخشی از موانع ارتش و نیروهای مقاومت برای شکست محاصره نبل و الزهرا است.

وی تصریح کرد:بروز یک فاجعه انسانی در سوریه برای سازمان های بین المللی و برخی کشورهای منطقه بی اهمیت است، مردم شهرهای نبل و الزهرا به صورت مشخص هدف یک نسل کشی آشکار از سوی تروریست های تکفیری قرار گرفته‌اند و حتی برای برگزاری آداب مذهبی خود نیز باید تاوان سنگینی بدهند، به عنوان مثال اخیرا در روز عید فطر که برای برگزاری نماز این عید سعید گرد هم آمدند مورد هدف حملات تروریست ها قرار گرفتند که به محض شنیدن صدای تکبیر مردم از مساجد این دو شهر را با دهها موشک و خمپاره مورد حمله قرار دادند.

وی گفت:نبودن برق، کمبود آب و نبود حداقل امکانات اولیه از مشکلات این دو شهر هست، اما اهالی آن به گرسنگی و مقاومت عادت کرده‌اند.

اسدی در پایان خاطرنشان کرد:مطمئناً نام نبل و الزهرا تا سال ها در تاریخ مقاومت مردم سوریه باقی خواهد ماند؛ تاریخ قطعا خواهد نوشت که مردم شهری شیعه نشین و در محاصره، گرسنگی و تشنگی را تا سر حد مرگ تحمل کردند ولی تسلیم نشدند اما نباید مقاومت این دو شهر فراموش شود و نیروهای مقاومت و ارتش سوریه نهایت سعی خود را برای شکستن این محاصره ظالمانه داشته باشند و گروه‌های مدافع حقوق بشر باید برای حل این مصیبت راهکاری در پیش بگیرند.

انتهای پیام

کد N926167

وبگردی