آفتاب
خوش خدمتی نامزد جمهوری خواه به صهیونیست ها؛

«هاکبی» کرانه باختری را متعلق به رژیم صهیونیستی دانست

«هاکبی» کرانه باختری را متعلق به رژیم صهیونیستی دانست

یکی از سرسخت ترین نامزدهای حزب جمهوریخواه که برای جلب حمایت رژیم صهیونیستی به تل آویو سفر کرده است در اظهاراتی متناقض با سیاست واشنگتن از ادامه شهرک سازی در کرانه باختری حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، «مایک هاکبی» فرماندار سابق ایالت آرکانزاس و یکی از مدعیان جمهوریخواه عنوان ریاست جمهوری آمریکا در رقابت انتخاباتی سال ۲۰۱۶، این هفته برای جلب حمایت های مالی و سیاسی مقامات رژیم صهیونیستی عازم سرزمین های اشغالی شده است.

وی دیروز سه شنبه در اقدامی که مغایر با سیاست های دولت واشنگتن در زمینه ادامه شهرک سازی در کرانه باختری است ضمن بازدید از این منطقه مدعی شد: کرانه باختری بخشی از اسرائیل است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: چنانچه قصد بازدید از اسرائیل را دارید باید از همه مناطق آن دیدن کنید و این شامل «جودا» و «ساماریا» نیز می شود (اسامی که در تورات بر روی کرانه باختری گذاشته شده است).

رژیم صهیونیستی این منطقه را در سال ۱۹۶۷ میلادی به تصاحب خود درآورد. اما فلسطینیان به طور قطع این اراضی را به همراه باریکه نوار غزه و بیت المقدس شرقی جزء سرزمین خود محسوب می کنند.

ناگفته نماند که آمریکا و همچنین بسیاری از کشورهای اروپایی نظیر فرانسه مخالف تداوم شهرک سازی در سرزمین های اشغالی هستند و به همین لحاظ اظهارات هاکبی که برای بازارگرمی و دلربایی از مقامات صهیونیستی ابراز شده، مخالفتی آشکار با سیاست های کاخ سفید به شمار می آید.

علاوه بر این، مایک هاکبی برای تکمیل خوش خدمتی خود به رژیم صهیونیستی، بار دیگر توافق هسته ای ایران را زیر سؤال برده و از آن به عنوان عاملی برای به مخاطره انداختن امنیت تل آویو و حتی آمریکا یاد کرد. وی پیشتر نیز در اظهاراتی بحث برانگیز توافق هسته ای را با افسانه «هلوکاست» مقایسه کرده بود که البته این تشبیه چندان به مذاق مقامات صهیونیستی خوش نیامد.     

کد N926153

وبگردی