آفتاب

فرمان تجمع مخالفان توافق دست کیست؟/برخی نمایندگان پشت گروهی به اسم دانشجوپنهان شده وتحریکشان می کنند

فرمان تجمع مخالفان توافق دست کیست؟/برخی نمایندگان پشت گروهی به اسم دانشجوپنهان شده وتحریکشان می کنند

اعتماد نوشت:

دو روز بعد از آنكه صد نفر از مخالفان توافق هسته‌اي با تجمع مقابل مجلس خواستار «رد» برجام توسط نمايندگان شده بودند، نماينده رشت از وجود «دست‌هاي پنهان» در پس اين تجمع اعتراضي سخن گفت. دست‌هايي كه به گفته غلامعلي جعفرزاده از داخل بهارستان اين نوع تجمعات و اقدامات را «مديريت» مي‌كنند. به گفته وی «الان ديگر از ظاهر اين دست تجمعات هم مشخص است كه اين اقدامات از حالت طبيعي خارج شده و كاملا سازماندهي شده و هدايت شده پيش مي‌رود. متاسفانه از داخل مجلس هم برخي افرادي كه لباس نمايندگي بر تن دارند در هدايت اين اقدامات نقش‌هايي بازي مي‌كنند و شاهد هستيم كه به جمع اين افراد مي‌روند و حتي اين عده را دعوت مي‌كنند كه تا حق خود را نگرفته‌ايد از اينجا نرويد. متاسفانه ما خيلي از وقت‌ها متوجه مي‌شويم كه حتي دعوت از اين افراد براي چنين اقداماتي هم از داخل مجلس صورت مي‌گيرد. مشكل ما اين است كه اين كارها به اسم مردم و به نام كارهاي خودجوش صورت مي‌گيرد. حال آنكه پشت آن چند نماينده و چهره سياسي هستند كه كارها را مديريت مي‌كنند و خط مي‌دهند. هيچ اشكالي ندارد كه اين افراد مخالف توافق باشند و حتي از نمايندگان بخواهند آن را رد كنند. اما اين كار را صادقانه انجام دهند. اين بسيار ناپسند است كه نماينده يا جمعي از نمايندگان با اين ميزان از اختيارات حقوقي براي تكرار شدن يك موضع سياسي، خود را پشت گروهي به اسم دانشجو و مردم پنهان كنند. اگر اين تجمعات و اعتراضات مشكلي ندارد، چرا همكاران ما با مخفي‌كاري به هدايت آن مي‌پردازند؟»

جعفرزاده همچنين از «دستگاه‌هاي امنيتي و نظارتي» تقاضا مي‌كند كه اين موضوع را بررسي كنند كه «چطور عده‌اي از داخل مجلس جمعي را براي برخي منويات سياسي جلوي مجلس مي‌كشانند و مي‌خواهند آنها را به اسم مردم معرفي كنند. اينكه يكي از همكاران ما به اين افراد توصيه مي‌كند كه تا لحظه‌اي كه به نتيجه نرسيده‌ايد از اينجا تكان نخوريد، آيا نوعي تحريك امنيتي محسوب نمي‌شود؟»

او در پايان مي‌گويد: «مخالفان توافق كه امروز با يك تجمع حداكثر صد نفره به نام ملت ايران حرف مي‌زنند، قطعا شادي مردم را در شب اعلام توافق نديده‌اند. كاش حداقل اين صداقت را داشتند و در عيان روابط خود را نشان مي‌دادند. اگر اين جريان معتقد است كه حرف حق و درستي مي‌زند، چرا برخي كارها را با مخفي‌كاري جلو مي‌برد؟»

2727

 

 

کد N926115

وبگردی