آفتاب

آمریکا بدنبال تحریم های بیشتر سودان جنوبی است

آمریکا بدنبال تحریم های بیشتر سودان جنوبی است

دولت آمریکا اعلام کرد در حال همکاری و مذاکره با سایر کشورها در سازمان ملل برای اعمال تحریم های بیشتر علیه سودان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت آمریکا می خواد کشورهای دیگر را متقاعد کند تا تحریم های بیشتری را از سوی سازمان ملل علیه سودان جنوبی به دلیل امتناع و نقض معاهده صلح به تصویب برساند.

سوزان رایس مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن در صورتی که توافق صلحی طی ۱۵ روز آینده بین دولت و مخالفان حاصل نشده و آتش بس بین تمامی گروه ها به اجرا در نیاید، تحریم های بیشتری را علیه این کشور نوپای آفریقایی از طریق سازمان ملل متحد اعمال خواهد کرد.

این در حالی است که روز گذشته رئیس جمهوری سودان جنوبی در اقدامی که می تواند خطر اعمال تحریم های بیشتر بین المللی را علیه سودان جنوبی به همراه داشته باشد، از امضای معاهده صلح با رهبر اصلی ترین گروه شورشی این کشور خودداری کرد.

وی با این حال اعلام کرد که بدنبال وقت بیشتری برای متقاعد کردن اعضای دولت خود برای آتش بس است. از سال ۲۰۱۳ تاکنون بارها دولت و مخالفان آن در سودان جنوبی با یکدیگر پیمان صلح و آتش بس امضا کرده و هر بار آن را نقض کرده اند.

پیش از این نیز کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس تهدید کرده بودند که اگر دولت و مخالفان در سودان جنوبی تا پایان روز دوشنبه ۲۶ مرداد ماه با یکدیگر به توافق نرسند، تحریم های هدف دار بیشتری را علیه این کشور تازه تاسیس اعمال خواهند کرد

کد N926067

وبگردی