آفتاب

حمایت دو سناتور دموکرات دیگر از توافق هسته ای

حمایت دو سناتور دموکرات دیگر از توافق هسته ای

جک رید و شلدون وایت هاوس دو سناتور دموکرات آمریکایی اعلام کردند که از توافق هسته ای ایران و قدرت های بزرگ حمایت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جک رید و شلدون وایت هاوس که هر دو سناتورهای ایالت رودآیلند هستند، در بیانیه ای تاکید کردند که اگر مانعی بر سر راه اجرای این توافق قرار داده شود، اشتباهی استراتژیک رخ خواهد داد.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز ۲۳ تیرماه به توافقی تاریخی برای حل و فصل موضوع هسته ای ایران دست یافتند اما نمایندگان کنگره آمریکا با تصویب طرحی قانونی، اجرای این توافق توسط دولت باراک اوباما را مشروط به تایید خود کرده اند.

روز سه شنبه نیز «مازی هیرونو» سناتور دموکرات ایالت هاوایی این کشور حمایت خود را از برنامه جامع اقدام مشترک رسما اعلام کرد. وی این توافق را بهترین گزینه ممکن برای رسیدن به اهداف مورد نظر کاخ سفید در خصوص برنامه هسته ای ایران دانست.

حمایت این سناتورهای حزب دموکرات آمریکا از توافق هسته ای در حالی اعلام می شود که همزمان رابرت منندز یکی از سناتورهای ارشد این حزب و رئیس سابق کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا اعلام کرده است که از توافق هسته ای با ایران حمایت نخواهد کرد.

 

 

کد N926046

وبگردی