آفتاب

قاهره: فرقی بین داعش در لیبی، عراق و سوریه وجود ندارد

قاهره: فرقی بین داعش در لیبی، عراق و سوریه وجود ندارد

سخنگوی وزارت خارجه مصر تصریح کرد که قاهره بر این باور است که فرقی میان داعش در لیبی یا عراق و یا سوریه وجود ندارد و این گروه تهدید واحدی را ایجاد می‌کند و باید با همان جدیت با آن برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی المحیط، احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر درخصوص تهدیدهای ناشی از اشغال سرت لیبی توسط داعش بر مصر گفت که مرزها کاملا تحت کنترل بوده و امنیت به صورت کامل برقرار است.

وی افزود: سرت از مرزهای مصر دور است، اما بدون شک باید تحرکات بین‌المللی هرچه سریعتر جهت برخورد جدی با این تهدید خطرناک صورت بگیرد.

احمد ابو زید عنوان کرد: اوضاع امنیتی در لیبی به شدت نابسامان شده است و توانایی گروه تروریستی داعش برای تحت تصرف قرار دادن مساحت‌های گسترده‌ای در لیبی یک هشداری برای تمامی کشورهای همسایه است.

سخنگوی وزارت خارجه مصر در خصوص برخورد جامعه بین‌الملل با داعش در عراق و سوریه و رها کردن این گروه در لیبی گفت:‌ ائتلاف بین‌المللی این توجیه را دارد که زمانی که این ائتلاف تشکیل شد تحرکاتش برای مقابله با داعش در عراق و سوریه بود اما بی شک مصر تاکید می‌کند که فرقی میان داعش در لیبی،‌ عراق یا سوریه وجود ندارد و این گروه تهدید واحدی را ایجاد کرده و باید با همان جدیت با آن برخورد شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم لیبی جهت قطع روابطش با قطر در پی اخباری مبنی بر ارسال سلاح برای گروه‌های تروریستی گفت، از طریق رسانه‌ها از این مطلب مطلع شده است و قاهره اطلاعات دقیقی در این مسأله ندارد و این مسأله صرفا مربوط به لیبی است.

سخنگوی وزارت خارجه مصر به اظهارات وزیر خارجه ایتالیا مبنی بر لزوم پیوستن لیبی به ائتلاف ضد داعش اشاره کرد و گفت: موضع مصر نیز این گونه است.

انتهای پیام

کد N925936

وبگردی