آفتاب
رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل:

حل بحران مهاجرت مشارکت همه کشورهای اروپایی را می‌طلبد

حل بحران مهاجرت مشارکت همه کشورهای اروپایی را می‌طلبد

آلمان به عنوان برترین قدرت اقتصادی اروپا سهم بیشتری از بحران مهاجرت را به دوش می کشد حال آنکه سازمان ملل متحد خواستار مشارکت همه کشورهای اروپایی برای حل این معضل است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «آنتونیو گوترز» رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد امروز سه شنبه هشدار داد که کشورهایی نظیر سوئد و آلمان به تنهایی توانایی به دوش کشیدن بار بحران مهاجرت را ندارند.

گوترز در ادامه از کشورهای اروپایی خواست تا در حل بحران مهاجرت یکپارچگی بیشتری را از خود به نمایش بگذارند. وی تاکید کرد که بار این مشکل باید بر روی شانه های بیشماری حمل شود و شایسته نیست که آلمان و سوئد در دراز مدت پذیرای اکثر مهاجرینی باشند که به حوزه اروپا وارد می شوند.

آلمان به عنوان برترین قدرت اقتصادی اروپا به اصلی ترین مقصد مهاجرین تبدیل شده است. طی سال گذشته یک نفر از هر سه مهاجری که وارد اتحادیه اروپا شده است به دنبال اخذ پناهندگی از آلمان بوده است.

 برلین شمار مهاجرینی را که طالب زندگی در این کشور هستند برای سال جاری میلادی در حدود ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد حال آنکه رسانه ملی آلمان امروز سه شنبه به نقل از برخی منابع آگاه دولتی این تعداد را به ۷۵۰ هزار نفر افزایش داد.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان یکشنبه گذشته هشدار داد که بحران مهاجرت حتی از کابوس خروج یونان از حوزه مالی یورو نیز چالش برانگیزتر خواهد بود.

در میان کشورهای اروپایی، سوئد با پذیرایی از ۱۳ درصد مهاجرین دومین مقصد اصلی مهاجرت محسوب می شود.

طبق آمار ثبت شده از سوی سازمان ملل متحد، سال گذشته ۶۰ میلیون نفر به دلایل سیاسی، جنگ و خشونت مجبور به جلای وطن شده اند.

کد N925801

وبگردی