آفتاب
نماینده مردم کرج:

رونق تولید نیازمند حمایت دولت و مجلس است

رونق تولید نیازمند حمایت دولت و مجلس است

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: برای پیشگیری از آسیب‌پذیری بخش تولید در دوران پساتحریم حمایت بیش از پیش دولت و مجلس از صنعت کشور ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، عزیز اکبریان در اولین نشست «انتظارات از تشکل‌های اقتصادی در پیشواز از دوران پسا تحریم»، در اتاق بازرگانی البرز، اظهار کرد: برای حضور فعال و موثر در بازارهای داخلی و خارجی در دوران پساتحریم چاره‌ای نداریم جز آن‌که انواع محصولات را از لحاظ کمی و کیفی افزایش داده و برای رقابت در بازارهای داخلی وخارجی برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی ،دولت و مجلس بایستی با تعامل و همدلی مشترک به نحوه‌ای برنامه ریزی کند تا در دوران پسا تحریم اقتصاد کشور رونق گیرد و فضای کسب‌وکار در حد مطلوب برسد. در دوران پساتحریم برای ایجاد تحول در توسعه اقتصادی کشور باید به سمت تولید صادرات‌محور حرکت کنیم.

وی ادامه داد: واردات بی رویه انواع کالا از کانال‌های رسمی و قاچاق، تسهیلات بانکی با سود بالا و غیرمنصفانه و نیز کمبود نقدینگی از آفت‌هایی است که بخش تولید کشور را در برگرفته که این مشکل با همدلی و همزبانی مجلس، دولت و بخش خصوصی بر طرف خواهد شد.

نماینده مردم کرج در ادامه با اشاره به موفقت تیم هسته‌ای گفت: نکته مهمی که باید همه به آن توجه داشته باشیم این است که انصافا تیم مذاکره‌کننده به عنوان سربازان دیپلماسی نظام زحمت کشیده و کار طاقت‌فرسایی را انجام دادند.

وی افزود: دستاورد آن‌ها نه کاملا عالی است و نه کاملا منفی بلکه آن‌ها به عنوان نیروهای ارزشی و ارزشمند نظام هرچه در توان داشتند برای تحقق منافع اسلام و انقلاب به کار بستند.

وی اظهار کرد: نکته دارای اهمیت این است که تصمیم نهایی در مورد این توافق را نظام اتخاد می‌کند و تیم مذاکره‌کننده تصمیم‌گیر در این زمینه نیست، بلکه با تمام توان مذاکرات را انجام داده و نتیجه را به مسوولان ارشد نظام ارایه کرده‌اند.

نماینده مردم کرج با اشاره به این‌که «دشمن نیز به قدرتمند بودن ما اعتراف کرده است» خاطرنشان کرد: خود جان کری اعتراف کرده است که ما چاره‌ای جز مذاکره و توافق با ایران نداشتیم.

وی ادامه داد: باید از اختلاف افکنی و خدشه‌وارد شدن وحدت ملی بپرهیزیم، از سوی دیگر دولت نیز باید از انتقادات سازنده حمایت کرده و مانع انتقاد مصلحانه نباشد. اگر پیرو ولایت باشیم و در مسیر رهبری حرکت کنیم به طور قطع موفق و پیروز خواهیم بود.

انتهای پیام

کد N925786

وبگردی