آفتاب

آلمان خواهان اجرای توافق آتش‌بس مینسک در اوکراین شد

آلمان خواهان اجرای توافق آتش‌بس مینسک در اوکراین شد

آلمان وضعیت شرق اوکراین را "در آستانه انفجار" توصیف کرد و خواهان پایبندی سریع طرفین درگیر به توافق آتش‌بس مینسک به عنوان تنها راه ممکن برای بهبود وضعیت شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سرویس خبری هندو-آسیا، ماریت شافر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه گفت: برلین این مساله را نمی‌پذیرد که توافق مینسک چیزی بیش از بخشی از تاریخ نیست.

توافق آتش‌بس مینسک ماه فوریه با میانجی‌گری آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه میان پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین و ولادیمیر پوتین، همتای روس وی امضا شد اما از فوریه تا کنون به طور کامل اجرا نشده است.

شافر خاطرنشان کرد، موضع دولت آلمان این است که خشونت‌های ارتکابی هر یک از طرفین کمکی به مسیر ایجاد ثبات در شرق اوکراین نخواهد کرد.

این مقام دولت آلمان از همه طرف‌ها خواست تا توافق آتش‌بس مینسک را اجرا کنند و به ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در نظارت بر این آتش‌بس کمک کنند.

این در حالی است که ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا روز یکشنبه گزارش دادند که هر دو طرف درگیری در اوکراین اقدام به استفاده از سلاح‌های سنگینی کرده‌اند که مطابق توافق آتش‌بس استفاده از آنها ممنوع شده است.

مطابق جدیدترین آمار سازمان ملل، حدود 7000 نفر شامل نیروهای درگیر و غیرنظامیان در 15 ماه درگیری در شرق اوکراین کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N925777

وبگردی