آفتاب
رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران:

در صورت تایید شورای نگهبان رای گیری الکترونیکی برگزار می‌شود

در صورت تایید شورای نگهبان رای گیری الکترونیکی برگزار می‌شود

وزیر کشور اعلام کرد: با جلب اعتماد شورای نگهبان امیدواریم بتوانیم رای گیری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را الکترونیکی برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحمانی فضلی به منظور شرکت در جلسه ستاد انتخابات کشور در محل سازمان ثبت احوال و بازدید از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در این سازمان حاضر شد .

بنابر این گزارش، وزیر کشور که از دقائق آغازین روز کاری در سازمان ثبت احوال حاضر شد، بازدید از این سازمان را با حضور در جمع مسوولین سازمان آغاز کرد .

رحمانی فضلی سپس با حضور در بخش های مختلف پایگاه اطلاعات جمعتی کشور از این سامانه بازدید کرد و پس از بررسی شرایط این پایگاه در جلسه ستاد انتخابات کشور، در محل این سازمان حاضر شد .

وزیر کشور در پایان جلسه ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش های آنان پاسخ گفت و سپس در جمع کارکنان سازمان ثبت احوال کشور به سخنرانی پرداخت .

وزیرکشور در جمع خبرنگاران گفت: در بازدیدی که امروز از سازمان ثبت احوال کشور انجام شد تلاش کردیم تا به شناسایی مشخصات و داده‌های آماری مربوط به هویت، جمعیت، آمار فوت، طلاق، ازدواج و سایر اطلاعاتی که به برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های ما کمک می ‌کند، بپردازیم.

رحمانی فضلی با اشاره به انجام رونمایی از نخستین نمونه های کارت هوشمند ملی گفت: این کارت‌ها در حال تولید است و اقدامات مربوط به توزیع آنها تا پایان سال انجام خواهد شد .

وزیر کشورگفت : اولویت برخورداری از کارت‌های هوشمند ملی با کسانی است که سن ۱۸ سال به بالا دارند و نیز کسانی که تاکنون کارت ملی نگرفته‌اند .

وزیر کشور با تأکید بر شناسایی دقیق از هویت افرادی که قصد شرکت در انتخابات را دارند گفت : یکی از دغدغه‌های ما در انتخابات گذشته تاکنون سن رأی دهندگان و نیز افرادی بوده است که چند بار رأی می‌دادند و یا از شناسنامه‌های فوت شدگان و یا مدارک جعلی و تقلبی استفاده می‌کردند .

وی ادامه داد: با تلاش صورت گرفته توسط وزارت کشور و با همکاری سازمان ثبت احوال قرار بر این شد که همه صندوق‌های رأی در سراسر کشور به صورت آنلاین به سازمان ثبت احوال و نیز وزارت کشور متصل شوند .

رحمانی فضلی تصریح کرد : اطلاعات هر رأی دهنده‌ای در سراسر کشور در هر دو سازمان به صورت آنلاین نمایش داده شود اما رأی او خوانده نشود بلکه تنها هویت او دیده شود.

وزیر کشور گفت: امروز از نمونه‌های دستگاه‌های الکترونیکی بازدید به عمل آمد و امیدوارم بتوانیم با جلب اعتماد شورای نگهبان و تأیید این نهاد از آنها در انتخابات پیش رو استفاده کنیم.

وی در پایان نیز در خصوص امنیت برگزاری انتخابات افزود: تأمین امنیت انتخابات بر عهده وزارت کشور، شورای امنیت کشور و نیز شورای تأمین استان‌ها خواهد بود و در کنار آنها نیروی انتظامی نیز به برقراری هرچه بیشتر نظم و امنیت کمک خواهد کرد و امیدواریم که در خصوص امنیت برگزاری انتخابات هیچ مشکلی پیش نیاید.

کد N925757

وبگردی