آفتاب
عباس قائدرحمت:

باید «سلطان‌شکنی‌»کنیم

باید «سلطان‌شکنی‌»کنیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آموزش‎های دانشگاهی باید هدف‎دار شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، عباس قائدرحمت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه نظام پولی و مالی ما مشکل اساسی و جدی دارد و تا زمانی که این مشکل حل شود مشکل کارآفرینان و تولیدکنندگان حل نمی‎شود.

وی ادامه داد: کارآفرین با بهره بانکی 24، 26 و 28 درصد نمی‎تواند کاری از پیش ببرد؛ در همه جای دنیا بهره بانکی زیر 3، 4 درصد است. با این بهره‎های بانکی نمی‎شود تولید کرد.

وی با بیان این‌که «باید سلطان‎شکنی کنیم و لقب‎های سلطان شکر، سلطان خودرو و... را برداریم»، افزود: سلطان‎ها باید از بین بروند تا بقیه بتوانند با هم اقتصاد رقابتی سالمی داشته باشند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: همچنین آموزش‎ها را باید هدف‎دار و متناسب با نیاز بازار کار کرد. در این زمینه شورای انقلاب فرهنگی باید ورود پیدا کند و رشته‎هایی که به درد جامعه نمی‎خورد فعالیت نداشته باشند.

وی با بیان این‌که «همچنین تا آمارها شفاف نشوند و آمارسازی‎ها از بین نروند باز ما مشکل داریم»، گفت: در گزارشی که از آمار بیکاری لرستان داده شده 10 درصد کاهش را اعلام کرده‎اند، مرکز آمار ایران باید شفاف‎سازی کند اگر این اتفاق افتاده باشد که باید قدردان تمام دست‎اندرکاران باشیم اما اگر اشتباه باشد، باید پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر این‌که «باید حمایت واقعی از تولیدکننده‌گان صورت گیرد»، اظهار کرد: در حال حاضر مبارزه با فساد انجام نمی‎شود و متاسفانه وضعیت راضی کننده‎ای نیست.

انتهای پیام

کد N925729

وبگردی