آفتاب

عبادی: روند اصلاحات علیه شخص یا حزب خاصی نیست

عبادی: روند اصلاحات علیه شخص یا حزب خاصی نیست

تسنیم نوشت:

 نخست وزیر عراق اصلاحات ارائه شده را علیه شخص یا حزب خاصی ندانست بلکه هدف نهایی این اصلاحات را نجات عراق و خدمت به این کشور توصیف کرد.

به گزارش پایگاه النهرین، حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد: اصلاحات هدفش ضربه زدن به تاریخ سیاسی شخصیت های ملی نیست و هدف خدشه وارد کردن به وجهه احزاب نیست.هدف نهایی خدمت به کشور و منافع کلان عراق است.

به گفته منابع عراقی، محورهای گفتگوی تلفنی وی با صالح المطلک معاون نخست وزیر، اوضاع سیاسی و روند اصلاحات جاری در کشور و نیز راه رهایی عراق بود و طرفین این موضوع یعنی نجات کشور از بحران را مهمتر از هر پست و موقعیت دولتی از سوی افراد دانستند و بر ضرورت توجه به خواسته های مردم بدون هیچ گونه تعلل و بازگشت امنیت و ثبات به عراق تاکید کردند.

از سوی دیگر المطلک نیز بیان کرد: بسته اصلاحی باید ریشه ای و فراگیر باشد و بر اساس اصول ملی صحیح استوار باشد. ما حامی این اقدامات به شریط اینکه همه نیازهای ملت عراق را شامل شود و نقشه راه مرحله جدید را مشخص کند و در طرح های جدید از سهمیه بندی های طایفه ای محدود کننده و سیاست به حاشیه راندن و کنار زدن افراد خبری نباشد.

وی افزود: من همواره و در طول سالیان قبل حامی طرح های اصلاحی بوده و همواره به آن دعوت کرده ام و هم اکنون آماده ام که سربازی برای نجات کشور از بحران کنونی و تحقق خواسته های مردمی و کاستن درد و رنج مظلومان و آوارگان باشم.

یادآور می شود که در راستای بسته اصلاحی حیدر العبادی نخست وزیر عراق معاونان رئیس جمهوری و نخست وزیر کنار زده می شود. سه معاون رئیس جمهوری نوری مالکی، ایاد علاوی و اسامه النجیفی و معاونان نخست وزیری بهاء الاعرجی، صالح المطلک و هوشیاری زیباری هستند.

52261

کد N925552

وبگردی