آفتاب

آحارونوت: حزب‌الله لبنان زرادخانه‌ای از ‌سلاح‌های جنگی پیشرفته دارد

آحارونوت: حزب‌الله لبنان زرادخانه‌ای از ‌سلاح‌های جنگی پیشرفته دارد

منابع عالی رتبه اسرائیلی اعلام کردند که ارتش تل‌آویو آماده رویارویی با سناریوهای جنگ با حزب‌الله لبنان است و می‌داند که با یک گروه نظامی شبیه به ارتش‌های نظامی مواجه است که زرادخانه‌ای از ابزارهای جنگی پیشرفته را در اختیار دارد و در جنگ آتی با اسرائیل از آن استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع نظامی عالی رتبه اسرائیلی در گفت‌وگو با روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کردند که اسرائیل و حزب الله نمی‌خواهند موجب وقوع جنگ و مقابله نظامی گسترده شوند اما یک اشتباه ممکن است موجب وقوع جنگ شود. اسرائیل با واقعیتی پیچیده‌تر نسبت به قبل مواجه است.

مسئولان نهاد امنیتی اسرائیل نیز به خوبی می‌دانند که جنگ آتی در شمال سخت‌تر و شدیدتر از قبل خواهد بود و اگر جنگ با حزب الله در مرز با لبنان رخ بدهد پاسخ این حزب تنها به این مناطق محدود نمی‌شود بلکه شامل سوریه نیز خواهد بود.

این منابع اعلام کردند که نتیجه جنگ آتی با حزب الله و استفاده از دو میدان لبنان و سوریه به این معناست که جبهه داخلی در اسرائیل زیر آتش حملات قرار می‌گیرد. این مساله جبهه داخلی و دفاع از آن را برای اسرائیل در جنگ آتی بااهمیت‌تر می‌کند و در نتیجه جنگ قبل از آنکه هجومی باشد، دفاعی خواهد بود.

به گفته منابع مذکور، سازمان اطلاعات نظامی اطلاعاتی را که درخصوص ابزارهای جنگی حزب الله دارد از مدت‌ها پیش تحلیل می‌کند و می‌توان گفت که موضوع بر سر سلاحی دقیق و کشنده است و بخشی از این سلاح را خود حزب الله تولید می‌کند و ارتقا می‌دهد.

مسئولان نهاد امنیتی اسرائیل اعتراف می‌کنند که دو طرف در این مرحله حساس خواهان رویارویی گسترده در مرزها نیستند و بعید است این اتفاق بیفتد اما نمی‌توان آن را کاملا رد کرد. یک حادثه کوچک در مرزها می‌تواند دو طرف را به جنگ و حتی جنگ سوم لبنان بکشد.

همچنین این منابع اعلام کردند که ارتش اسرائیل تدابیری را در مرزها اتخاذ می‌کند تا از هرگونه نفوذ حزب الله که بی‌تردید ورود صدها تن از اعضای این حزب را با هدف اشغال شهرک‌های مرزی به دنبال خواهد داشت ممانعت به عمل آورد.

منابع نظامی اسرائیلی به پایگاه واللا گفتند که ارتش اسرائیل از نزدیک فعالیت‌های نظامی حزب الله در سوریه از جمله فنون جنگی و تشکلات و تجهیزات را زیر نظر می‌گیرد و اعتقاد رایج اسرائیلی‌ها این است که حزب الله ده‌ها پهپاد دارد که از آن‌ها در جنگ سوریه استفاده می‌کند.

انتهای پیام

کد N925539

وبگردی