آفتاب

هیچ تصمیمی برای جایگزینی سیستم پاتریوت آلمان در ترکیه اتخاذ نشده است

هیچ تصمیمی برای جایگزینی سیستم پاتریوت آلمان در ترکیه اتخاذ نشده است

یک دیپلمات ترکیه‌ای گفت، هنوز هیچ تصمیمی درباره جایگزینی سیستم‌های دفاع موشکی پاتریوت آلمان اتخاذ نشده و ناتو به رایزنی درباره این مساله ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، این رایزنی پس از آن صورت گرفته که دولت برلین تصمیم گرفت تا سیستم‌های دفاع موشکی پاتریوت خود را از ترکیه خارج کند.

این در حالی است ک اسپانیا، سومین کشور شریک در هیات ناتو در ترکیه هنوز تصمیم خود را بابت خروج سیستم‌های پاتریوت خودش از آدانا، جنوب ترکیه اعلام نکرده است.

ایالات متحده 16 اوت سال جاری میلادی اعلام کرد که به دولت آنکارا گفته که استقرار پاتریوت‌ها و دفاع موشکی در ترکیه که در اکتبر 2015 منقضی می‌شود نباید تمدید شود.

واشنگتن نیز اعلام کرده است: آمریکا به تعهد خود در انتقال سریع و پشتیبانی تجهیزات دفاع موشکی بالستیک پایبند می‌ماند و اگر ضروری باشد، آمریکا آماده بازگرداندن تجهیزات پاتریوت و پرسنل خود به ترکیه ظرف یک هفته است.

این اظهارنظر از جانب آمریکا یک روز پس از ان مطرح شد که آلمان اعلام کرد پاتریوت خود را از جنوب ترکیه خارج می‌کند.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت، پنتاگون به دنبال خارج کردن واحدهای پاتریوت خود از ترکیه بازگرداندن سربازان و تمرکز بر تهدیدهای دیگر است. مقام‌های ترکیه‌ای دو هفته قبل اعلام کردند که آمریکا در حال خارج کردن پاتریوت‌های خود است و به همین دلیل از این مساله بسیار خشمگین هستند.

هلند نیز به عنوان یکی از کشورهای تامین کننده سیستم‌های دفاع موشکی پاتریوت در ترکیه سیستم دفاع موشکی و سربازانش را 2014 از استان آدانا خارج کرد و گفت که دیگر نیازی نمی‌بیند این سیستم‌ها در ترکیه باقی بمانند.

اسپانیا سیستم پاتریوت خود را جایگزین سیستم هلند کرد و 130 سرباز را به این کشور فرستاد تا مسئول امور این سامانه دفاع موشکی باشند.

انتهای پیام

کد N925520

وبگردی