آفتاب

واکنش فانی به ریزش معلم‌های مقطع متوسطه دوم به ابتدایی

واکنش فانی به ریزش معلم‌های مقطع متوسطه دوم به ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش گفت:از امسال به بعد دوره متوسطه دوم به جای چهار پایه، سه پایه می‌شود و طبیعی است که تعدادی از همکاران متوسطه دوم مازاد بر نیاز تلقی شوند که باید در دوره‌های دیگر به کار گرفته شوند.

به گزارش خبرنگارمهر ، علی‌اصغر فانی در حاشیه مراسمی به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر که در وزارت آموزش و پرورش برگزار می شد در جمع خبرنگاران درباره حساب یکپارچه مدارس گفت: تعداد ۱۰۵ هزار مدرسه در سطح کشور وجود دارد  و هماهنگ شده است  تا یک حساب یکپارچه برای مجموعه این مدارس ایجاد شود.

وی با بیان اینکه هر مدرسه حساب مستقل خود را خواهد داشت افزود: گردش مالی حساب‌ها توسط وزارت آموزش و پرورش رصد می‌شود و  در جریان قرار می‌گیریم که در هر مقطع زمانی چه میزان موجودی در حساب مدارس وجود دارد و هزینه گرد چگونه است و این امر موجب می شود تا برنامه ریزی بهتری برای تزریق اعتبارات به مدارس داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:این حساب‌ها رسوباتی دارد که می‌توانیم از آن در جهت اهداف آموزش و پرورش برای همان مدرسه استفاده کنیم و  کلیه واریزی‌ها از جمله کمک اولیاء به این حساب واریز می شود و در مجموع حساب مدارس ساماندهی می شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا مجتمع‌های آموزشی تعطیل می شوند بیان کرد: مجتمع‌های آموزشی تعطیل نمی‌شوند بلکه اقداماتی که به اسم مجتمع و بر خلاف ضابطه انجام می‌شده در حال جمع شدن است.

فانی ادامه داد: به عنوان مثال در شهریار مدتی پیش یک مجتمع راه اندازی شد که از ابتدایی تا متوسطه و هنرستان را در یک ساختمان داشت اما مدارسی داریم که از یکدیگر چند کیلومتر فاصله دارند و عنوان مجتمع به آنها اطلاق می‌شود و این خلاف مصوبه شورای عالی است و این مجتمع‌ها به دلیل اینکه هیچ نظارتی بر آنها نبود جمع شدند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر درباره ریزش معلم‌های مقطع متوسطه دوم به ابتدایی و احتمال افت کیفیت آموزشی در پایه ابتدایی عنوان کرد: از امسال به بعد دوره متوسطه دوم به جای چهار پایه، سه پایه می‌شود و طبیعی است که تعدادی از همکاران متوسطه دوم مازاد بر نیاز این دوره تلقی شوند که باید در دوره‌های دیگر به کار گرفته شوند.تمهیداتی را در نظر گرفتیم تا ساماندهی نیروی انسانی به بهترین نحو انجام شود البته تعدادی از همکاران متوسطه دوم، سابقه تدریس در ابتدایی را داشتند و برای مابقی نیز دوره‌های آموزشی پیش بینی شده است، انتظار داریم معلم‌ها با ما همکاری کنند تا این بحران را پشت سر بگذاریم.

وزیر آموزش و پرورش  درباره جلسه روز گذشته با نمایندگان مجلس بیان کرد: روز گذشته سوالاتی از بنده پرسیده شد که در خصوص ایرادات آزمون استخدامی نبود و سوالات معمولی بود که نمایندگان از وزرا می‌پرسند.

وی یاد آور شد: درباره آزمون استخدامی ضوابط دقیقی پیش بینی کردیم و امیدواریم  بتوانیم مشکلات آموزش و پرورش را تا حدودی حل کنیم.طبق قانون برای مربیان پیش دبستانی اولویت قائل شدیم و بر این اساس به ازای هر یک سال سابقه‌ای که داشته باشند ۲ درصد به نمره امتحانی‌شان اضافه می شود و سقف آن تا ۲۰ درصد است.

کد N925513

وبگردی