آفتاب

انتقاد سوچی از اخراج رئیس حزب حاکم میانمار

انتقاد سوچی از اخراج رئیس حزب حاکم میانمار

آنگ سان سوچی، امروز(سه شنبه) گفت، شیوه ای که رئیس جمهور میانمار برای اخراج کردن رئیس حزب حاکم این کشور انتخاب کرد، غیردموکراتیک بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "آنگ سان سوچی"، رهبر مخالفان دولت میانمار به خبرنگاران گفت: این روشی نیست که شما از یک دموکراسی کارآمد انتظار داشته باشید.

وی افزود: قانون استیضاحی که برای کنار گذاشتن "شوه مان"، رهبر حزب حاکم و بیرون کردن او از پارلمان استفاده شد، خنده دار است.

این در حالی است که یکی از نمایندگان حزب حاکم در پارلمان میانمار گفت: شوه مان، رهبر اخراج شده حزب حاکم روز دوشنبه با آنگ سان سوچی، در پایتخت این کشور دیدار کرد.

تین سین، رئیس جمهور میانمار، چند روز پیش شوه مان را از رهبری حزب حاکم اتحاد همبستگی و توسعه به شکلی جنجال برانگیز کنار گذاشت که یکی از دلایل آن روابطی بود که او با رهبران حزب رقیب داشت.

شوه مان که همچنان رئیس پارلمان است، روابط خوبی با سوچی برقرار کرده است.

به گفته یک نماینده حزب حاکم اتحاد همبستگی و توسعه که نامش را فاش نساخت، این دو رهبر روز دوشنبه دیداری یک ساعته داشته اند اما نسبت به این که آنها درباره چه چیزی بحث کرده اند اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پارلمان میانمار امروز برای برگزاری آخرین نشست خود پیش از انتخابات سراسری این کشور گشایش یافته و قرار است در این نشست بر وضعیت رئیس با نفوذ این پارلمان پس از کنار گذاشته شدن از ریاست حزب حاکم تمرکز کند.

شوه مان هنگام ورود به پارلمان هیچ گفت و گویی با خبرنگاران انجام نداد.

اما منابع خبری اعلام کردند، شوه مان تحت فشار قرار گرفته تا لایحه ای را که می تواند منجر به استیضاح او شود مطرح کند. در این لایحه عنوان شده قانونگذارانی که اعتماد اعضای حزب خود را از دست دهند می توانند از کرسی هایشان خلع شوند. دولت نیمه نظامی میانمار همچنان کنترل پارلمان این کشور را در دست دارد. با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات سراسری مهم میانمار، تنشها میان تین سین و شوه مان که یک اصلاح طلب است افزایش یافته است.

انتهای پیام

کد N925436

وبگردی