آفتاب

صالحی: ظریف‌ها، عراقچی‌ها و روانچی‌های زیادی داریم

صالحی: ظریف‌ها، عراقچی‌ها و روانچی‌های زیادی داریم

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران وارد زمان فرهیختگی خودش خواهد شد و به قله‌ای که اسلام برایش ترسیم کرده بود، خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان، دکتر علی‌اکبر صالحی امروز(سه‌شنبه) در نشست علمی تخصصی "آموزش و توسعه ایران اسلامی در دوران پسا توافق هسته‌ای " که در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یک مسلمان فردی هوشمند و هوشیار است و زندگی‌اش را بر اساس عقلانیت پیش می‌برد.

معاون رییس جمهور با تاکید بر این که اصول دین ما نیز بر اساس عقلانیت است، تصریح کرد: یک مسلمان همواره متبسم است و اگر حزنی دارد در درونش است. یکی از شاخصه‌های پیامبر اسلام نیز تبسم دائمی ایشان بود و اگر تیم مذاکره کننده متبسم بوده با تاسی از همین مطلب بود.

صالحی با طرح این پرسش که چرا تیم مذاکره کننده پنجه در پنجه با قدرتهای جهانی استوار و قدرتمند ظاهر شد،‌اضافه کرد: آیا این عزت‌مندی برگرفته از شخصیت این افراد بود قطعا هر کس که به جای تیم مذاکره کننده کشورمان به عنوان عصاره این ملت خداباور در این صحنه حضور داشت همین کار را می‌کرد . کشور ما ظریف‌ها، عراقچی‌ها و تخت روانچی‌های زیادی دارد که البته در این راه سربازان گمنامی وجود دارند که نه نامشان گفته می‌شود و نه دیده می‌شوند.

رییس سازمان اتمی ادامه داد: این که چه راز و رمزی در استقامت و عزتمندی تیم هسته‌ای کشور بود ، برای ما هم خیلی عجیب بود اما باید بگویم توکل بر خدا، باور به دین و اعتقاد به این مساله که هیچ قدرتی بالاتر از خداوند وجود ندارد در موفقیت ما بسیار تاثیرگذار بود.

وی در ادامه به هدایت هوشمندانه مقام معظم رهبری و حمایت دولت اشاره کرد و افزود: هر گاه کوچکترین شرایطی برای تسلیم مقابل قدرتهای جهانی پیش می‌آمد حمایت این عناصر باعث می‌شد تا تیم مذاکره کننده مقابل دشمن سر خم نکند.

وی با تاکید بر این که یک مسلمان همواره تفال به خیر می‌کند، افزود: حرف‌هایی در دل دارم که نمی‌توانم آنها را بازگو نکنم. من اینجا آمده‌ام و از طرف دکتر ظریف و سایر گروه مذاکره کننده برایتان این پیام را آورده‌ام که بگویم دستاوردهای این ملت تمدن ساز واقعا جای تبریک دارد.

وی به سخنرانی اخیر اوباما اشاره کرد و افزود: رییس جمهور آمریکا چند روز پیش درباره ملت ایران عبارت‌هایی همچون با فرهنگ، تمدن‌ساز و مقتدر را به کار برد و گفت همه به ما می‌گویند چرا بر ایران فشار بیشتری نیاوردید اما باید بگوییم که این ملت تسلیم نمی‌شود. این حرفها را رییس جمهور آمریکا کشوری که بیشترین تخاصم و دشمنی را با ما دارد، بیان کرده است.

وی با بیان این که ایران کشوری است که در طول تاریخ اوج گرفته است، افزود: الان در حال حاضر نیز مقدر شده تا ایران راه اوج گرفتن را پیدا کند و انقلاب را به بار بنشاند.

وی ملت ایران را ملتی رو به بالندگی توصیف کرد و گفت: مذاکرات وین یکی از تجلیات توفیقات ملت ایران است.

این خبر تکمیل می شود.

کد N925376

وبگردی