آفتاب
اجمالی/سردار دهقان در نشست خبری:

پیشبرد برنامه های نظامی طبق برنامه/موشک‎های ما کاملا دفاعی است

پیشبرد برنامه های نظامی طبق برنامه/موشک‎های ما کاملا دفاعی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در فکر استفاده از سلاح هسته‎ای نبود‎ه‎ایم و موشک‎های ما کاملا دفاعی بوده و برای بازدارندگی تولید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست خبری که به مناسبت ۳۱ مرداد، روز صنعت دفاعی و هفته دولت صبح امروز در وزارت دفاع برگزار شد، ضمن تبریک روز صنعت دفاعی و هفته دولت، گفت: سازمان هوافضا تقریبا روی انواع موشک‌های بالستیک تمرکز کرده است و با توجه به تهدیدات روی برد موشک‌ها کار کرده‌ایم.

وی افزود: قدرت اصابت، تخریب و تاکتیکی بودن موشک‌ها نیز مورد توجه ما است تا بتوانیم در مقابل جنگ الکترونیک دشمن ایستادگی کنیم.

دهقان ادامه داد: لذا در حوزه موشک اساسا برد آن مبنا بوده است و در حوزه موشک‌های بالستیک این اتفاق افتاده است و در بردهای بلند به دقت خوبی امسال دست یافتیم.

وزیر دفاع با اشاره به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در خصوص محدودیت‌های موشکی ایران گفت: قطعنامه ۲۲۳۱ یک بندی در این باره دارد و همزمان با آن جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که هیچ محدودیتی را در عرصه دفاعی نمی‌پذیریم و نظام هر برنامه‌ای در این زمینه داشته باشد، انجام خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: در قطعنامه قبلی گفته بودند که جمهوری اسلامی ایران حق ندارد ورود به بحث موشکی کند که این خواسته آنها اجرا نشد و قطعنامه جدید از ایران خواسته شده است که این کار را انجام ندهد و از آن جایی که ما در فکر سلاح هسته‌ای نبوده‌ایم، موشک‌های ما کاملا دفاعی است و برای بازدارندگی تولید شده است.

وزیر دفاع افزود: به صراحت اعلام ‌کنم هیچ‌گاه با نیت کاربرد سلاح هسته‌ای موشکی طراحی و ساخته نشده است.

ادامه دارد...

 

 

کد N925330

وبگردی