آفتاب
با تاکید بر لزوم حمایت از غیرنظامیان؛

حیرت سازمان ملل از میزان کشتار غیرنظامیان در سوریه

حیرت سازمان ملل از میزان کشتار غیرنظامیان در سوریه

معاون بان کی مون در امور بشر دوستانه در پایان سفر سه روزه خود به سوریه ضمن درخواست از تمامی طرف‌های درگیر در سوریه برای حمایت از غیرنظامیان و احترام به قوانین بین المللی اعلام کرد از حجم حملاتی که علیه غیرنظامیان در سوریه صورت می‌گیرد بهت‌زده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الحیاه، استفن اوبرین، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه در پایان سفر سه روزه‌اش به سوریه نسبت به پیامدهای بحران در این کشور که تنها به غیرنظامیان در سوریه محدود نمی‌شود و بر ثبات منطقه و جهان تاثیر می‌گذارد هشدار داد.

وی گفت: من از نادیده گرفته شدن زندگی غیرنظامیان و انجام حملات علیه آن‌ها بهت‌زده شدم.

اوبرین در خصوص بازدید خود از استان حمص نیز گفت: من در حمص با چشمان خود فاجعه انسانی غیرقابل تصوری را دیدم. ویرانی بزرگی در شهر قدیمی حمص به بار آمده است. ما باید به افرادی فکر کنیم که زندگی آن‌ها نابود شده است. در واقع غیرنظامیان بار سنگین‌تری را در این بحران به دوش می‌کشند به طوری که بیش از 551 هزار غیرنظامی کشته و بیش از یک میلیون نفر زخمی شده‌اند همچنین نصف بیشتر ساکنان آواره شده‌اند.

وی افزود: حمله به غیرنظامیان غیر قانونی و غیرقابل قبول است باید تمامی طرف‌ها از غیر نظامیان حمایت کرده و به قوانین انسانی احترام بگذارند.

انتهای پیام

کد N925239

وبگردی