آفتاب

ترکیه تبادل اطلاعات با حزب اتحاد دموکراتیک کردها در سوریه را رد کرد

ترکیه تبادل اطلاعات با حزب اتحاد دموکراتیک کردها در سوریه را رد کرد

منابع دیپلماتیک ترکیه اعلام کردند، آنکارا تبادل اطلاعات نظامی با کردهای سوریه را در بحبوحه مبارزات بین‌المللی علیه تروریست‌های داعش رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، برت مک گورک، معاون نماینده ویژه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش گفت: واشنگتن با حزب اتحاد دموکراتیک در سوریه در حال گفت‌وگو است تا مطمئن شود که حملات هوایی علیه داعش موثر و دقیق است.

وی افزود: ما راه‌های ارتباطی با آن‌ها در سوریه داریم و این بسیار موثر است و این ارتباطات از طریق زنجیرهای فرماندهی صورت می‌گیرند و اربیل بخشی از آن است اما در نهایت همه راه‌ها به قطر ختم می‌شود، جایی که این حملات هوایی از آنجا مدیریت شده است.

این در حالی است که این اظهارات باعث مناقشه‌ای در آنکارا شده و این سوال را به وجود آورده که آیا ترکیه نیز با حزب اتحاد دموکراتیک در سوریه که به عنوان شاخه‌ای از حزب "کارگران کردستان ترکیه" موسوم به (پ.ک.ک) محسوب می‌شود، متحد شده یا خیر.

منابع دیپلماتیک در مصاحبه با روزنامه حریت این مساله را رد کرده و تاکید کردند ترکیه به تنهایی قادر به جمع آوری اطلاعات در منطقه است.

یکی از این مقامات گفت: این حقیقت که ترکیه زمان حمله هوایی 23 ژوئیه سال جاری میلادی را براساس زمان برگزاری نشست تروریست‌های داعش در مقرشان در شمال سوریه تعیین کرد نشان دهنده قدرت شبکه اطلاعاتی ماست.

وی افزود: ترکیه اطلاعات جمع آوری شده‌اش را با آمریکا در میان می‌گذارد که از این اطلاعات در عملیات‌هایش علیه تروریست‌های داعش در نزدیکی مرز استفاده می‌کند. در نتیجه شکی وجود ندارد ما اهدافی را که حزب اتحاد دموکراتیک در سوریه نیز مد نظر دارد در اطلاعات جمع آوری شده خود، منظور کرده‌ایم. ما نمی‌توانیم با حزب اتحاد دموکراتیک در سوریه همکاری کنیم البته آمریکا نیز از این مساله مطلع است.

این مقام مذکور ادامه داد: پس از اطلاع رسانی ما، این مساله به آمریکا بستگی دارد که اطلاعات ترکیه را به حزب اتحاد دموکراتیک در سوریه بدهد یا خیر. بر اساس اطلاعات ترکیه اعضای حزب اتحاد دموکراتیک در سوریه که برای آمریکا اطلاعات فراهم کرده‌اند جاسوسانی هستند که از سوی آمریکا به این حزب نفوذ کرده و جزو اعضای قدیمی این حزب نبودند.

انتهای پیام

کد N925228

وبگردی