آفتاب
ولایتی در دیدار با وزیر اطلاع رسانی سوریه:

فرمایشات رهبر انقلاب فصل‌الخطاب سیاست ایران در قبال سوریه است

فرمایشات رهبر انقلاب فصل‌الخطاب سیاست ایران در قبال سوریه است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک روابط ایران و سوریه را راهبردی دانست و گفت: فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب سیاست های ایران در قبال سوریه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در دیدار وزیر اطلاع‌رسانی سوریه روابط ایران و سوریه را روابطی راهبردی دانست و اظهار کرد: این روابط مربوط به امروز، دیروز و سنوات اخیر نیست بلکه این رابطه از ابتدای انقلاب شکل گرفت و تاکنون تکامل یافته است و در دنیا هیچ کس تردید ندارد که این رابطه استراتژیک است.

وی افزود: دولت و ملت سوریه و مخصوصا بشار اسد امتحان سختی را در ۵ سال گذشته گذراندند و با سربلندی از این امتحان بیرون آمدند.

ولایتی تصریح کرد: شاید کسی باور نمی کند که دولت سوریه و ملت آن با امکانات محدود بتوانند در برابر تهاجمی که در واقع یک جنگ جهانی کوچک تحمیل شده بود، مقاومت کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تصریح کرد: هدف اولیه کسانی که به سوریه تهاجم کردند فقط سوریه نبود بلکه هجمه علیه خط مقاومت در برابر صهیونیزم و آمریکا بود. البته آنها در اهداف اولیه خود شکست خوردند و امروز کار به جایی رسیده است که دشمنان سوریه به این نتیجه رسیدند که از راه نظامی نمی توانند ملت سوریه را شکست دهند.

وی با اشاره به نظر شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تحولات سوریه گفت: این حرکتی که دیروز در شورای امنیت سازمان ملل انجام شد، معلوم نیست که به نفع سوریه باشد، اما واقعیت این است که برای شورای امنیت مشخص شده که راه حل نظامی نباید در دستور کار حل بحران سوریه باشد بلکه لازم است شیوه سیاسی در این خصوص پیش گرفته شود.

ولایتی ادامه داد: هر راه حلی بدون رضایت ملت و دولت سوریه از خارج از مرزها پذیرفته نیست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: فرمایشات ارزشمند رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطابی در مورد سیاست های جمهوری اسلامی در مورد سوریه و کشورهای منطقه بود.

کد N925207

وبگردی