آفتاب
نطق میان دستور؛

دواتگری: برخی موضع‌گیری‌ها باعث شکاف و تفرقه میان نیروهای انقلاب می‌شود

دواتگری: برخی موضع‌گیری‌ها باعث شکاف و تفرقه میان نیروهای انقلاب می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در شرایطی که نیروهای انقلاب به یکپارچگی و وحدت کلمه بیش از گذشته نیاز دارند برخی از موضع‌گیری‌ها تنها باعث ایجاد دوگانگی و شکاف بین نیروهای انقلاب‌ می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا‌، مهدی دواتگری در نطق میان دستور در صحن علنی امروز (سه‌شنبه) با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت که این آزاداگان سرافراز بعد از تحمل نزدیک به 10 سال رنج اسارت از عزت ملی‌، تمامیت عرضی و حیثیت ملت ایران‌، شجاعانه صیانت کردند و تن به ذلت ندادند. اگر امروز ما در عرصه ملی و منطقه‌ ای به خصوص در مذاکرات هسته‌ای با اقتدار حضور داریم همه مدیون و مرهون شهدای گرانقدر‌، تحمل رنج‌های آزادگان سرافراز و جانبازان و ایثارگران است.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوان طبق سوگند یادشده در اصل 67 قانون اساسی بتوان در نگهداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی نمره قابل قبولی را کسب کرد.

دواتگری با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد گفت: بعد از افشای و اعلام رسمی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در مورد دخالت دولت‌های آمریکا و انگلیس در طراحی و اجرای کودتای 28 مرداد علیه کشور ایران و نقش حاکمیت ملی و ورود خسارات سنگین مادی و معنوی در کشور، مجلس در سال 92 دولت را موظف به تشکیل کارگروهی با حضور وزیر امور خارجه، دادستان کل‌، وزیر اطلاعات‌، نمیانده تام الاختیار فرمانده سپاه‌، وزیر اقتصاد‌، روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی‌، برنامه بودجه‌ و حقوقی‌، کرد تا این کارگروه نسبت به برآورد خسارات مادی و معنوی وارد شده به ملت ایران در جریان کودتای 28 مرداد اقدام کنند.

وی افزود: این کارگروه باید هر سه ماه یک بار گزارشی از اقداماتش را به مجلس اعلام کند که علی رغم گذشت دو سال از مصوبه مجلس تاکنون این کارگروه حتی تشکیل جلسه نداده است. لازم است دولت نسبت به تشکیل این کارگروه و به دنبال آن ارائه گزارش به مجلس اقدام عاجل کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این فرمایشات سیاست کلی نظام را در قبال نفوذ اقتصادی‌، سیاسی و فرهنگی آمریکا تبیین کردند و در مقابله با آن تاکید کردند .طبیعتا ایشان در امور کشور به طور کامل اشراف دارند که مذاکرات هسته‌ای نیز با تدابیر ایشان شکل گرفت. همچنین توافق برجام نیز مبتنی برسیاست‌های کلی ‌ و خطوط قرمز نظام و منافع ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دوات‌گری با اشاره به اصل 57 قانون اساسی گفت: طبق این اصل قوای حاکم بر جمهوری اسلامی زیرنظر ولایت مطلقه و امامت امت کار می‌کنند که در این شرایط برخی مغرضان سیاسی تلاش می‌کنند فراتر از قانون اساسی و سیاست‌های نظام افکار‌، اندیشه‌ها‌ و آرزوهایشان را بر جامعه تحمیل کنند. حال سوال این است آیا بهتر نیست موضع‌گیری‌ها بر پایه اعلام مواضع خود باشد‌، نه اینکه از زبان مقام معظم رهبری سخن بگوییم؟

وی افزود: چرا اصرار دارید این موضوع را به مخاطبان‌تان القاء کنید که رهبر انقلاب مثل شما فکر و تحلیل می‌کند و می‌فهمد؟ این در حالی است که رهبری در سخنرانی عیدفطر ضمن اعلام مواضع صریح در این باره‌، مطالب شفافی را به شخصیت‌های نظام مطرح کردند .در این شرایط آیا بهتر نیست بیان صریح رهبری در مورد طی مسیر قانونی و تصویب یا عدم تصویب را براساس مصالح ملی به گوش جان سپرده و از شتاب‌زدگی بپرهیزیم یا اینکه فکر می‌کنید باید به تشخیص خود‌، بر مواضع پافشاری کرده و به دیگران القاء کنید؟

دواتگری تاکید کرد: در شرایطی که نیروهای انقلاب به یکپارچگی و وحدت کلمه بیش از گذشته نیاز دارند برخی از موضع‌گیری‌ها تنها باعث ایجاد دوگانگی و شکاف بین نیروهای انقلاب‌ می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش ضمن قدردانی از وزارت راه و شهرسازی برای شروع عملیات اجرایی قطعه اول آزادراه مراغه ‌ هشترود بر لزوم تسریع در برگزاری مناقصه و شروع عملیات اجرایی قطعات دوم و سوم این پروژه و همچنین تکمیل و بهره برداری از پروژه کنارگذر غربی عجب‌شیر واقع در طول بزرگراه تبریز میاندوآب تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه پیشینه تاریخی و فرهنگی مراغه از حضور خواجه نصرالدین طوسی و تاسیس بزرگترین دانشگاه جهان اسلام‌، مربوط می‌شود‌، گفت: جای تاسف است که دولت‌مردان اهتمام جدی برای احیای رصدخانه ندارند‌ به طوری که محل رصدخانه از یک طرف در محل وزارت اطلاعات قرار گرفته و از طرف دیگر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز علی رغم قول‌های مساعد گام جدی برنداشتند‌، حال اینکه وزارت اطلاعات نیز انگیزه‌ای برای رفع تصرف از این مکان تاریخی و علمی ندارد.

وی از رئیس جمهور خواستار تعیین هیات ویژه‌ای برای رفع تصرف از رصدخانه مراغه توسعه فنی و ایجاد ردیف مستقل در قوانین شد.

نمیانده مردم مراغه همچنین به مصوبه‌ی دولت در مورد احیای دریاچه ارومیه گفت: با گذشت دو سال از این مصوبه تاکنون وضعیت این دریاچه بهبود نیافته است؛ حال اینکه بیش از 700 میلیارد تومان در قانون بودجه 93 و بیش از یک هزار میلیارد تومان در قانون بودجه 94 برای احیای دریاچه ارومیه پیش‌بینی شده است، ولی متاسفانه هنوز قطره‌ای آب به دریاچه ارومیه وارد نشده است.

انتهای پیام

کد N925180

وبگردی