آفتاب

وقتی یارانه نقدی پول امام زمان دانسته شد/ حافظه کوتاه (11)

وقتی یارانه نقدی پول امام زمان دانسته شد/ حافظه کوتاه (11)

آبان ماه سال 1389، نخستین یارانه نقدی در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به حساب مردم واریز شد.

به گزارش خبرآنلاين، رئیس‌جمهوری وقت در دومین روز از هشتاد و سومین سفر استانی خود به سمنان؛ استان زادگاهش در نشست صمیمی با نخبگان استان حاضر شد و در حالی که در طی دو هفته گذشته از آغاز مرحله نهایی هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت‌ها کمتر در مجامع عمومی حاضر شده بود، در سخنرانی‌های سمنان خود بار دیگر به تشریح جزئیات این موضوع پرداخت.

به گزارش رجانیوز، محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی ۲۷ آذرماه سال 89 تأکید کرد که پول یارانه‌ها متعلق به بیت‌المال امام زمان(عج) است و برکت دارد. او همان شب در گفت و گوي زنده تلويزيوني با مردم نيز این موضوع را مطرح کرد و گفت: یقین دارد امام عصر(عج) اجرای موفق این طرح را مدیریت و هدایت می‌کنند چرا که ایشان صاحب اصلی عدالت است. وي افزود: عدالت صاحب دارد و صاحب طرح هدفمند شدن يارانه ها كه مبناي آن عدالت است حضرت مهدي (عج) است. مواظب باشیم این پول خراب نشود. این پول یک گام در جهت عدالت است. {اينجا}

اين سخنان وي با انتقاد برخي نمايندگان روحاني مجلس روبرو شد. از جمله سيدرضا اکرمي نماينده تهران که به خبرآنلاين گفت: اگر این پول کم آمد، نمی‎توان به اسم اینکه پول امام زمان بوده و کم آمده، برای امام پرونده درست کرد!

دو سال بعد در 17 فروردين سال 90، حاج منصور ارضی در مراسم زیارت عاشورای حسینیه صنف لباس فروشان تهران با انتقاد از سخنان محمود احمدی نژاد پیرامون انتساب پول یارانه ها به امام عصر (عج) گفت : " فریب نخورید. مانند آن کسی که می گوید «پول یارانه ها مال امام زمان(عج) است و... خب این کار، خیلی خوب است و ما هم ممنونیم ولی اینکه این مال امام زمان(عج) است درست نیست. چرا که اگر زمانی این دولت یا دولت بعد نتوانست یارانه را پرداخت کند، آیا مردم به امام زمان بدبین نمی شوند؟ این مردم که بهترین مردم هستند و در طول این سالها با گرانی ها ساخته اند؛ دیگر چرا این یارانه ها را به «آقا» نسبت می دهید؟ کلّ زندگی ما به امام زمان (عج) بر می گردد. تمام خلق بواسطه آنها روزی می خورند".

به گزارش انتخاب، 16 بهمن ماه سال گذشته نيز آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار رئیس جمهوری با طلاب و علمای اصفهان، اظهار کرد: در زمان دولت آقای احمدی نژاد، بارها اعلام کردم که هدفمند کردن یارانه ها کار عقلانی است اما توزیع آن بین همه مردم اقدامی اشتباه است. دولت احمدی نژاد با چاپ پول بی پشتوانه ، آب را به پول ملی ما بست و کار را به جایی رساند که پول ما از پول افغانستان و عراق هم کم ارزش تر شد. دولت باید به فقرا و اقشار بی بضاعت کمک کند بنابراین باید افراد بی بضاعت و کم درآمد، تحت کمیته امداد قرارداده شوند و از اینطریق یارانه به ایشان پرداخت شود. طباطبایی نژاد خطاب به روحانی گفت: فرهنگ غلط اقتصادی که احمدی نژاد ایجاد کرد و گفت یارانه، پول امام زمان است را شما اصلاح کنید. 

1727

کد N925115

وبگردی