آفتاب
اراکی:

تنها راه رهایی از شرایط کنونی وحدت امت اسلام است

تنها راه رهایی از شرایط کنونی وحدت امت اسلام است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: جهان اسلام اکنون در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و تنها راه رهایی از شرایط کنونی وحدت امت اسلام است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله محسن اراکی در دیدار هیئتی از فرهیختگان کشور چاد ضمن ابراز نگرانی از شرایط کنونی جهان اسلام با بیان این‌که «وحدت امت اسلامی یکی از مسائل بسیار مهم برای جهان اسلام است» گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا برای وحدت جهان اسلام تلاش کرده است و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز بر وحدت امت اسلامی تأکید شده است.

وی با اشاره به اختلافات بسیار عمیق میان پروتستان‌ها، کاتولیک‌ها و ارتدوکس‌ها در اروپا اظهار کرد: از ابتدا تاکنون اختلافات بسیار عمیقی میان پروتستان‌ها، کاتولیک‌ها و ارتدوکس‌ها وجود داشته اما با وجود این اختلافات عمیق کشورهای اروپایی با هم متحد شده‌اند اما می‌بینیم که میان شیعه و سنی با وجود اختلاف بسیار بسیار اندک، هنوز اتحاد و وحدت واقعی شکل نگرفته است.

اراکی با بیان این‌که «آفریقا نقش بسیار مهمی در آینده جهان ایفا خواهد کرد» اظهار کرد: آفریقا دارای ثروت‌های عظیمی است و در آینده با بهره برداری از این ثروت عظیم می‌تواند نقش بسیار برجسته‌ای در اقتصاد جهان ایفا کند.

وی افزود: کشور مسلمان چاد به خاطر برخورداری از شرایط جغرافیایی خاص در آینده آفریقا بسیار اثرگذار خواهد بود و امیدوار هستیم روابط میان چاد و جمهوری اسلامی ایران بویژه در زمینه تقریب بیشتر از این گسترش یابد.

در ابتدای این دیدار اعضای هیئت چاد گزارشی از وضعیت مسلمانان این کشور ارائه کردند.

انتهای پیام

کد N925072

وبگردی