آفتاب

شناسایی و انهدام یک گروهک وابسته به داعش در کویت

شناسایی و انهدام یک گروهک وابسته به داعش در کویت

منابع کویتی اعلام کردند که دستگاه امنیتی این کشور موفق شده یک گروهک مسلح وابسته به داعش را شناسایی و تمامی اعضای آن را بازداشت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه الجریده به نقل از "منابع آگاه" با اشاره به دستگیری اعضای مسلح یک گروه وابسته به داعش نوشت: وزارت کشور مسوول این پرونده است و به زودی آن را به دادستان کل کشور ارجاع خواهد داد.

در همین راستا چند منبع حقوقی به روزنامه مذکور اطلاع دادند که دادستانی در حال بازجویی از اعضای یک شبکه هفت نفره است که در جذب جوانان کویتی برای پیوستن به داعش فعالیت می‌کردند و اخیرا برخی از اعضای آن قصد سفر به ترکیه و پیوستن به داعش را داشتند.

منابع مذکور در گفت‌وگو با روزنامه الجریده فاش کردند که متهمان در بازجویی‌ها اعتراف کرده‌اند که برای نبرد با ارتش آزاد و دولت سوریه به یک گروهک پیوسته بودند و به تفکرات تکفیری گرایش پیدا کرده‌اند. با این حال اعضای این گروه ارتباط خود با داعش را تکذیب کرده‌اند.

متهم اول این پرونده اعتراف کرده که شش متهم دیگر را به همراه تعداد دیگری از جوانان برای پیوستن به داعش و نبرد در سوریه جذب کرده بود و قصد داشتند به ترکیه بروند که پیش از ترک کشور، بازداشت شدند.

انتهای پیام

کد N925065

وبگردی