آفتاب

احمد الاسیر امروز در دادگاه نظامی لبنان

احمد الاسیر امروز در دادگاه نظامی لبنان

ایسنا نوشت:

مقامات لبنان امروز (سه شنبه) احمد الاسیر، روحانی تندروی لبنانی را برای انجام تحقیقات در مورد حوادث دو سال قبل که به کشته شدن 20 نظامی این کشور منجر شد، به دادگاه نظامی ارجاع می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری المسله عراق، بازجویی‌های اولیه از احمد الاسیر، سلفی تندروی لبنانی که روز شنبه و در حال تلاش برای فرار از لبنان به مصر در فرودگاه بیروت دستگیر شد، به بازداشت یکی از همدستان وی منجر شد.

همزمان تحقیقات برای شناسایی تعدادی از همراهان وی که گفته می‌شود به اردوگاه "عین‌الحلوه" ویژه پناهندگان فلسطینی در شهر "صیدا" گریخته‌اند ادامه دارد.

الاسیر در بازجویی‌های اولیه فاش کرد که تعدادی از هوادارانش در انجام انفجارهای لبنان مشارکت داشته و یا ابزارهای لجستیک مورد نیاز برای انجام این انفجارها را فراهم کرده‌اند.

طبق نتایج بازجویی‌ها، ابو یزن المقدس، فلسطینی تندرو همان شخصی است که پاسپورت جعلی فلسطین را برای احمد الاسیر تهیه کرده است.

براساس گزارش سازمان اطلاعات لبنان، الاسیر قصد داشته با ویزای معتبر پس از مصر به نیجریه برود.

گفته می‌شود وی که از مخالفان سرسخت حزب‌الله لبنان و از حامیان گروه‌های تروریست سوری است، سال گذشته در پی درگیری شدیدی که میان هوادارانش و ارتش لبنان روی داد از لبنان گریخته بود.

احمد الاسیر تاکنون چند بار در سوریه ظاهر شده که در کنار گروه‌های مخالف تندرو سوری از جمله النصره علیه دولت سوریه و حزب‌الله لبنان جنگیده است.

52261

کد N925059

وبگردی