آفتاب

حمایت آمریکا و اروپا از اصلاحات در عراق و تاکید العبادی به ادامه آن

حمایت آمریکا و اروپا از اصلاحات در عراق و تاکید العبادی به ادامه آن

نخست وزیر عراق در دیدار با هیات اتحادیه اروپا تاکید کرد که امکان بازگشت از مسیر اصلاحات وجود ندارد. فرستاده دولت آمریکا به عراق نیز حمایت واشنگتن را از این اصلاحات اعلام کرد و اتحادیه اروپا آن را ستود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز عراق، دفتر حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: العبادی عصر روز دوشنبه در دفتر خود میزبان یاناها بیشکوا، رئیس هیات اتحادیه اروپا در عراق به مناسبت پایان دوره مسئولیتش بود.

در این دیدار العبادی با اشاره به اینکه هیچ بازگشتی از مسیر اصلاحاتی که آغاز کرده است وجود ندارد و همراه با تمامی مردم عراق این راه ادامه خواهد داد بر اهمیت و تاثیر حضور هیات اتحادیه اروپا در کشورش تاکید کرد.

بیشکوا نیز با تقدیر از گام‌هایی که العبادی در مسیر اصلاحات برداشته است، آمادگی خود را برای انتقال تجربه کشورهایی که شاهد اصلاحات و تحولات سیاسی واقتصادی بوده‌اند، اعلام کرد.

رئیس هیات اتحادیه اروپا بر ادامه حمایت این هیات از دولت عراق در زمینه آموزش نیروهای امنیتی، خنثی سازی بمب و مین تاکید کرد.

در همین راستا برت مک‌گورک، معاون نماینده رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش و هیات همراه وی در دفتر العبادی حضور یافته و ضمن ستودن گام‌هایی که وی در مسیر اصلاحات برداشته، بر حمایت کامل واشنگتن از این اصلاحات و آمادگی خود برای اعزام کارشناسانی برای افزایش بهره‌وری و تولید برق در عراق تاکید کرد.

از سوی دیگر دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل تحولات امنیتی و آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی الانبار و دیگر مناطق از جمله بیجی و همچنین آغاز روند اصلاحات و لزوم رسیدگی به این امر العبادی تا اطلاع ثانونی سفر خود را به چین به تاخیر انداخته است.

قرار بود العبادی نوزدهم ماه جاری میلادی به چین سفر کند.

انتهای پیام

کد N924941

وبگردی