آفتاب

واکنش اروپا و آمریکا به اصلاحات حیدر العبادی

واکنش اروپا و آمریکا به اصلاحات حیدر العبادی

اروپا و آمریکا از اقدامات اصلاحای حیدر العبادی نخست وزیر عراق تمجید و حمایت کامل خود را از این اصلاحات اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل السومریه نیوز، دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد حیدر العبادی، «بریت مکورک» معاون وزیر امور خارجه آمریکا و فرستاده رئیس جمهوری این کشور را به حضور پذیرفت.

در این دیدار معاون وزیر امور خارجه آمریکا از بسته اصلاحات حیدر العبادی حمایت کرد و از آمادگی واشنگتن برای حمایت از عراق در زمینه انرژی و اعزام کارشناسان برای افزایش تولید برق در این کشور خبر داد.

 حیدر العبادی همچینن در دیدار دیگری با فرستاده اروپا به عراق تاکید کرد: اصلاحات انجام گرفته بازگشت ناپذیر است. فرستاده اروپا نیز بر آمادگی اروپا در زمینه انتقال تجارب کشورهایی که شاهد اصلاحات سیاسی و اقتصادی بوده اند، به بغداد تاکید کرد.

نخست وزیر عراق در این دیدار با اشاره به اهمیت و تأثیرگذاری هیئت اتحادیه اروپا در عراق افزود: مسیر اصلاحاتی که شروع کرده ایم برگشت ناپذیر است. به گفته وی این اصلاحات کشور را در مسیر درست قرار می دهد.

گفتنی است اصلاحات سیاسی حیدر العبادی با استقبال گسترده مردمی، مراجع تقلید و گروه های مختلف عراق مواجه شده است و به نظر می رسد حمایت کشورهای غربی نیز در سایه استقبال گسترده از این اصلاحات، امری ناگزیز بوده است.

کد N924763

وبگردی