آفتاب
با وجود انتقادهای جهانی:

پنتاگون بدنبال افزایش ماموریت پهپادها است

پنتاگون بدنبال افزایش ماموریت پهپادها است

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بررسی طرحی است که ماموریت هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) این کشور را افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن اگزماینر، «جف دیویس» یکی از سخنگویان پنتاگون اعلام کرد نیروی هوایی ارتش آمریکا روزانه ۶۰ ماموریت گشت زنی با هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) انجام می دهد.

وی افزود که پنتاگون طرحی را در دست دارد که شمار ماموریت های پهپادهای این کشور را تا سال ۲۰۱۹ با ۵۰ درصد افزایش به ۹۰ ماموریت در روز برساند. دیویس به خبرنگاران گفت که تقاضا برای افزایش این گونه ماموریت ها در مناطقی که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند، افزایش یافته است.

بر اساس این طرح قرار است ارتش بین ۱۰ تا ۲۰ ماموریت، نیروهای عملیات ویژه نیز ۱۰ ماموریت و پیمانکاران نیز ۱۰ پرواز ماموریتی بر فراز مناطق مختلف جهان داشته باشند. به گفته دیویس این تعداد به علاوه ۶۰ ماموریت کنونی نیروی هوایی آمریکا به ۹۰ تا ۱۰۰ ماموریت در روز خواهد رسید.

این در حالی است که بیشترین قربانیان حملات پهپادها در مناطق مرزی پاکستان و افغانستان را غیرنظامیان تشکیل می دهند. این امر موجب اعتراض اسلام آباد شده است. همچنین مردم پاکستان بارها با برگزاری تظاهرات ضمن ابراز خشم و تنفر شدید از آمریکا، خواهان توقف حملات هواپیماهای بدون سرنشین این کشور به مناطق قبایلی پاکستان شده اند.

 

کد N924713

وبگردی