آفتاب
اسماعیل هنیه:

با تشکیل دولت در غزه برای آتش بس با اسرائیل موافقت نخواهیم کرد

با تشکیل دولت در غزه برای آتش بس با اسرائیل موافقت نخواهیم کرد

معاون دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت این جنبش هرگز با تشکیل دولت در نوار غزه در مقابل آتش بس طولانی مدت با رژیم صهیونیستی موافقت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، اسماعیل هنیه گفت: برخی طرف ها تلاش می کنند از طریق طرح موضوع موافقت حماس با تشکیل دولت در غزه در مقابل توافق آتش بس طولانی مدت با رژیم صهیونیستی مواضع حماس را وارونه جلوه دهند در حالی که ما تحت هیچ شرایطی با تشکیل دولت در ۲ درصد از خاک فلسطین موافقت نخواهیم کرد.

وی در سخنرانی خود در اختتامیه جشنواره «نخبه های قدس» که در شهر غزه برگزار شده بود، افزود: ما از رسالت خود در طرح آزادی فلسطین چشم پوشی نخواهیم کرد، همه فلسطین متعلق به ماست.

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه راهبرد اصلی حماس آزادی فلسطین از اشغالگری رژیم صهیونیستی، ادامه داد: غزه به رغم مشکلات و درد و رنج شهروندان در نتیجه محاصره و کشتار نمی تواند از قدس و مسجد الاقصی چشم پوشی کند.

این در حالی است که اخیرا اتهامات علیه جنبش حماس توسط جنبش فتح و گروه های چپگرا شدت گرفته است، گروه های مخالف، حماس را به جدا کردن نوار غزه و تشکیل دولت در مقابل آتش بس طولانی مدت با اسرائیل متهم می کنند.

حماس روز پنجشنبه گذشته نیز با رد این اتهامات اعلام کرد: حماس برای توضیح نتایج دیدارها با طرف های اروپایی و بین المللی دیدارهایی را با گروه های فلسطینی برگزار کرده است.

گفتنی است در آگوست ۲۰۱۴ گروه های فلسطینی در نوار غزه از طریق مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی به آتش بس طولانی مدت دست یافتند که طرف میانجی این مذاکرات مصر بود. هر چند دو طرف در ۲۳ سپتامبر گذشته با برگزاری مذاکرات غیر مستقیم به منظور تثبیت توافق آتش بس موافقت کردند ولی تا کنون زمان برگزاری این مذاکرات مشخص نشده است.

کد N924690

وبگردی