آفتاب
«نوری مالکی» در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه مطرح کرد:

اختلافی با«حیدر العبادی» ندارم/نیروی مردمی مانع توسعه طلبی ترکیه

اختلافی با«حیدر العبادی» ندارم/نیروی مردمی مانع توسعه طلبی ترکیه

معاون رئیس جمهور عراق در تهران ضمن رد شایعه وجود اختلاف بین وی و نخست وزیر کشورش حضور نیروهای مردمی عراق در مقابله با داعش را ضامن بقای عراق و مانع توسعه طلبی ترکیه خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «نوری مالکی» معاون رئیس جمهور عراق در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در تهران حضور یافت و پیرامون مسایل مهم منطقه و آنچه این روزها در عراق رخ می دهد با رسانه های ایرانی به گفتگو نشست.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها در خط مقدم جبهه مقاومت در مقابل غرب و عناصر نیابتی آنها در در منطقه قرار دارند، گفت: ما با فضای پیچیده ای در خاورمیانه مواجه هستیم بطوریکه رسانه های دشمن با ابزار وسیع خود سعی دارند تا همه چیز را وارونه جلوه دهند بطوریکه قربانی را مجرم و مجرم را قربانی عنوان کنند. بر این اساس رسانه های مقاومت اعم از ایرانی و غیر ایرانی باید با وحدت روش و وحدت کلمه ، نقش خود را در این نبرد حساس ایفا کنند.

وی در ادامه گفت: قاعدتا رسانه های نظام سلطه ماموریت ها و کار ویژه های خود را دارند که در تمام رفتارهای خود آنها را لحاظ می کنند بر همین اساس هم رسانه های محور مقاومت باید اینگونه عمل کنند.

مالکی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون چگونگی اصلاحات سیاسی و اداری رخ داده توسط نخست وزیر عراق« حیدر العبادی» گفت: بحث اصلاحات سیاسی و اداری در عراق سال ها مد نظربوده است و اکنون بطور جدی تر طرح بحث شده است و قرار است اجرایی شود. نکته مهمی که باید در این باره به آن اشاره کرد این است که این اصلاحات از چند سال گذشته با ۳ مشگل طایفه گری، دخالت خارجی و عناصر تکفیری-تروریستی مواجه شده بود و به همین دلیل تا کنون به تعویق افتاده است اما به هر حال این مسئله حیاتی با خواست عمومی مردم همراه شد و با حمایت مرجعیت به اوج خود رسید.

معاون رئیس جمهور عراق درباره برخی تظاهرات های انجام شده طی هفته های اخیر در برخی شهرهای عراق گفت: اگر چه بخشی از آنها با هدف بهبود اوضاع خدماتی،سیاسی و اداری بود اما دست هایی در کار بودند تا این تظاهرات ها را نشانه و نمادی از مخالفت مردم با نظام و دولت کنونی جلوه دهند و تلاش های زیادی برای این هدف تفرقه افکنانه خود بکار بردند که با هوشمندی دولت و مرجعیت و مردم همیشه در صحنه خنثی شد.

نوری مالکی در ادامه شایعات پیرامون اختلاف نظر خودش با حیدر العبادی نخست وزیر عراق را نمونه ای از این تفرقه افکنی ها خوانده و آن را جز شایعاتی دانست که واقعیت بیرونی ندارند و سعی دارد مانع اصلاح امور شود.

وی همچنین درباره فشارهایی که برای کناره گیری وی از پست نخست وزیری صورت گرفت، عنوان کرد: دشمنان عراق با این هدف این فشارها را وارد کردند چونکه فکر می کردند با رفتن من می توانند به راس امور در عراق برگردند ولی همه دیدند که آنها اشتباه می کردند و این اتفاق نیافتاد.

مالکی در ادامه گفت: من درباره دوران نخست وزیری خودم از اهتمام و نظر مساعد جمهوری اسلامی ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای به خود تشکر و قدر دانی می کنم و باید تاکید کنم که جمهوری اسلامی یک ضرورت برای توسعه منطقه و محور مقاومت اعم از عراق، سوریه، یمن، لبنان، فلسطین و بحرین است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تنقش نیروهای مردمی عراق(حشد الشعبی) در مقابله با گروه تروریستی داعش گفت: حشد الشعبی مانع توسعه طلبی ترکیه در عراق شد و اگر این گروه که مانند بسیج ایران عمل می کند، نبود قطعا عراق از بین می رفت.

کد N924636

وبگردی