آفتاب
غفوری‌فرد:

دولت تلاش‌ زیادی کرد تا سلیقه‌های مختلف دور یک میز جمع شوند

دولت تلاش‌ زیادی کرد تا سلیقه‌های مختلف دور یک میز جمع شوند

رئیس خانه احزاب گفت: ان‌شاءلله در جهت کمک به دولت در تحزب‌گرایی در کشور و برگزاری انتخاباتی با نشاط فعالیت کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسن غفوری فرد پس از انتخاب به عنوان رییس خانه احزاب با اشاره به سیاست‌های دولت یازدهم در مورد تشکیل خانه احزاب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در تشکیل مجدد خانه احزاب همه زحمت کشیدند و وزارت کشور نیز در این زمینه کمک‌های فراوانی کرد.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید تلاش‌های بسیاری انجام داد تا بالاخره سلیقه‌های مختلف با وجود دشواری های فراوان این اقدام پس از مدت‌ها دور یک میز جمع شوند.

غفوری‌فرد با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای بازگشایی مجدد خانه احزاب خاطرنشان کرد: جلسات بسیاری در وزارت کشور در این زمینه برگزار شد و همه دوستان اصولگرا، اصلاح طلب و مستقلین همکاری خوبی از خود نشان دادند تا بالاخره امروز توانستیم با وجود مشکلات فراوان به نتیجه برسیم.

رییس خانه احزاب در توضیح جزئیات روند انتخاب رییس خانه احزاب اظهار کرد: در جریان جلسه امروز بنابراین شد که هر دوره خانه احزاب سه ساله و در هر سال نیز کاندیدای یکی از سه فراکسیون اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و مستقلین ریاست این تشکل صنفی را برعهده بگیرند.

وی ادامه داد:‌ طبق قرعه‌کشی که امروز در نشست منتخبین خانه احزاب انجام گرفت، با تصمیم جمع قرار بر این شد که در سال نخست، ریاست بر عهده فراکسیون اصولگرایان، در سال دوم ریاست خانه احزاب بر عهده فراکسیون مستقلین و در سال سوم ریاست این تشکل بر عهده اصلاح طلبان باشد.

غفوری‌فرد گفت: در جریان جلسه‌ای که دوشنبه هفته آتی برگزار می‌شود نایب رییس، خزانه‌دار و منشی انتخاب خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به وعده وزیر کشور در مورد واگذاری یک ساختمان به خانه احزاب گفت: وزیر کشور اعلام کرده زمانی که رییس خانه احزاب تعیین شود، ساختمانی آماده را که از شهرداری گرفته است، به خانه احزاب واگذار کند.

رییس خانه احزاب در مورد برنامه‌های در دستور کار خانه احزاب نیز گفت: نخستین برنامه که در دستور کار خانه احزاب قرار دارد، تکمیل انتخابات است. پس از این امر به خاطر تغییراتی که در اساسنامه ایجاد شده است نگارش آیین‌نامه مشخص در دستور کار قرار خواهد گرفت.

غفوری فرد با اشاره به فعالیت‌های دوره‌های اول، دوم و سوم خانه احزاب خاطرنشان کرد: تلاش‌های بسیار در دوره‌های اول، دوم و سوم در داخل و خارج کشور انجام داده‌ایم. ان‌شاالله در این دوره نیز با کمک همه 21 عضو با برنامه‌ریزی‌های خود، در جهت کمک به دولت در تحزب‌گرایی در کشور و همچنین برگزاری انتخاباتی با نشاط فعالیت کنیم.

رییس خانه احزاب در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تقدیر از فعالیت‌های خبرنگاران در زمینه آغاز به کار مجدد خانه احزاب پرداخت و با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید در این زمینه واقعا از خود تدبیر به خرج داده است خاطرنشان کرد: ان‌شاءلله در دوره جدید خانه احزاب ارتباط بیشتری با خبرنگاران خواهیم داشت.

وی در پایان در مورد اتفاقات و اختلافات نشست امروز منتخبین خانه احزاب اظهار کرد: وقتی که 40 نفر با 40 سلیقه مختلف دور یک میز بنشینند طبعا اختلاف نظر بسیاری ایجاد می‌شود. با این وجود خدا را شکر می کنیم که امروز توانستیم به نتیجه‌ای مطلوب برسیم و جلسه امروز خروجی خوبی داشت.

انتهای پیام

کد N924631

وبگردی