آفتاب
معاون سرمایه انسانی سرافراز عنوان کرد

تاکید بر بهره‌گیری از عامل پژوهش‌ در تصمیم‌گیری‌های صداوسیما

تاکید بر بهره‌گیری از عامل پژوهش‌ در تصمیم‌گیری‌های صداوسیما

معاون سرمایه انسانی سازمان صداوسیما در دیدار با رییس و جمعی از مدیران مرکز پژوهش و سنجش افکار، این مرکز را از مراکز مهم و راهبردی رسانه دانست.

به گزارش ایسنا، نشست هم‌اندیشی مدیران مرکز و حوزه سیاست‌گذاری سازمان با حضور دکتر جعفری معاون سرمایه انسانی سازمان، دکتر عبدالملکی رییس مرکز پژوهش و سنجش افکار روز دوشنبه، 26 مرداد ماه سال جاری در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.

در این نشست ابتدا دکتر جعفری با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در مرکز پژوهش و سنجس افکار، بهره‌گیری از پژوهش‌های راهبردی و کاربردی را در تصمیم‌گیری سازمان ضروری دانست و گفت: حرکت بدون تحقیق و پژوهش در هر سازمانی حرکت با چشم بسته است و آن سازمان را به نتیجه و هدف مطلوب نمی‌رساند. در این مسیر سازمان‌هایی موفق هستند که به عناصر پژوهشی خود اهمیّت ویژه‌ای می‌دهند و زمینه‌ فعالیت‌های پژوهشی را فراهم و علاقه به بهره‌گیری از پژوهش را در همه سطوح سازمان تقویت می‌کنند.

معاون سرمایه انسانی سازمان افزود:‌ عناوین پژوهشی باید در زمینه موضوعات کاربردی و مورد نیاز رسانه باشند و در سازمان صداوسیما شرایط به گونه‌ای فراهم شود که هر چه جایگاه برنامه‌ها و تولید سریال‌ها و فیلم‌ها مهم‌تر باشد متقابلًا از پشتوانه پژوهشی غنی‌تری نیز برخوردار باشد.

دکتر جعفری همچنین گفت: رصد مداوم فضای فرهنگی و اجتماعی کشور از موضوع‌های مهمی است که باید در افکارسنجی این مرکز مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه نیز باید از آخرین دستاوردهای روش‌شناسی در اجرای طرح‌های نظرسنجی استفاده کرد.

وی افزود: در حوزه داخلی سازمان نیز ضروری است نظرسنجی ادواری از همکاران رسانه ملی صورت گیرد زیرا آشنایی با دیدگاه‌ها، خواسته‌ها و نظرات همکاران، مدیران ارشد را در تدوین برنامه‌های آتی سازمان یاری خواهد رساند و افق بهتری را برای آینده رسانه ترسیم خواهد کرد.

سپس دکتر عبدالملکی، رییس مرکز پژوهش و سنجش افکار ضمن تشکر و قدردانی از حضور معاون محترم سرمایه انسانی در این مرکز بر تعامل جدی و سازنده دو حوزه پژوهش و سیاست‌گذاری، تأکید کرد و گفت: این مرکز آماده هرگونه همکاری در انجام پژوهش مطابق با نیازها و خواسته‌های حوزه‌های مختلف سازمان است.

در ادامه دکتر جعفری از سامانه نظرسنجی تلفنی که به افکارسنجی و نظرسنجی درسطح شهر تهران می پردازد بازدید و تاکید کرد: این سامانه امکان مطلوبی را فراهم می‌آورد تا از طریق آن به سرعت دیدگاه‌های همکاران سازمان به سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان صدا و سیما منعکس شود.

معاون سرمایه انسانی در پایان از بخش مونیتورینگ مرکز پژوهش و سنجش افکار که به رصد دائمی، منظم و روشمند برنامه‌های ماهواره‌ای می‌پردازد، بازدید کرد.

انتهای پیام

کد N924611

وبگردی