آفتاب

بنیتس: فقط بارسلونا رقیب ما نیست/ بنزما باید 20 تا 25 گل بزند

بنیتس: فقط بارسلونا رقیب ما نیست/ بنزما باید 20 تا 25 گل بزند

رافائل بنیتس معتقد است رئال مادرید باید در زمینه دفاعی بهتر بازی کند اما باید بازی را تهاجمی شروع کند.

به گزارش ایسنا، سرمربی رئال مادرید در گفت‌وگوی اختصاصی خود با روزنامه ال پائیس درباره بازیکنان تیم، ترکیب، ورود بازیکنان جدید و رقیبان خود صحبت کرد.

* می‌دانید به چه باشگاهی آمده‌اید؟

من در این باشگاه بازی کرده‌ام. به مقام دوم رسیدن معنایی ندارد. اهدافی هستند که بستگی به شایستگی یک تیم و قراردادهای امضا شده دارد و این تیم، تیم خوبی است که باید برای همه چیز بجنگد ولی برای رسیدن به آن باید تعادل داشت و باید از تمام ظرفیت‌های تیم استفاده کنیم تا بتوانیم تا پایان فصل تهاجمی بازی کنیم و بازی‌های تعیین کننده را ببریم.

* برخورد هواداران در سانتیاگو برنابئو را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

انتظار برخورد مناسبی در ورزشگاه‌مان دارم. می‌دانم که هواداران چه چیزی می‌خواهند؛ فوتبال خوب به همراه پیروزی. از بازیکنانم می‌خواهم به چیز دیگری فکر نکنند. هواداران این تیم باهوش هستند. ما می‌خواهیم تهاجمی و خوب بازی کنیم. من بازی که صفر - صفر تمام شود را دوست ندارم! هر تیمی یک سطحی دارد و سطح رئال مادرید برای گلزنی همیشگی مناسب است. من بر داشتن تعادل پافشاری می‌کنم چونکه هدفم با این تیم همین است و هواداران در این راه من را کمک خواهند کرد.

* برخی از مربیان معتقد هستند که پیروزی یک بر صفر بهتر از برد 4 بر 3 است. آیا شما هم بر همین عقیده هستید؟

ایده من داشتن تیمی منظم است. این تیم می‌تواند گل‌های زیادی به ثمر برساند و به این کار ادامه دهد. برخی از مردم فکر می‌کنند که تیم‌های من تدافعی بازی می‌کنند. ناپولی 104 گل به ثمر رساند. اگر بازیکنان تهاجمی داشته باشم، از این ویژگی آن‌ها استفاده می‌کنم. رئال مادرید تنها می‌بایست گل‌های بیشتری نسبت به تیم حریف بزند و خود را در زمینه گل نخوردن، به جایی برساند که هیچ گلی دریافت نکند.

* به اندازه کافی بازیکنان تهاجمی در تیم دارید؟

مهم‌تر از همه داشتن ایده تهاجمی بازی کردن است. ایده ما این است که توپ را در اختیار داشته باشیم و چگونگی استفاده از آن را بدانیم. اگر در حفظ توپ مشکل داشته باشیم، باید آن را بهبود ببخشیم و بدانیم که کجا از آن استفاده کنیم و این موضوع با هوش و کیفیتی که بازیکنان تهاجمی تیم دارند امکان‌پذیر است. با آزادی دادن به بازیکنان برای تغییر پست‌هایشان فرصت تهاجمی بازی کردن را به آنان داده‌اند. رئال مادرید باید در زمینه دفاعی بهتر بازی کند اما باید بازی را تهاجمی شروع کند.

* دوست دارید گرت بیل به عنوان هافبک تهاجمی بازی کند؟

ما یک مشکل خوب داریم یعنی ایسکو، خامس رودریگس، بیل، رونالدو و... را در اختیار داریم. ما بازیکنان تهاجمی خیلی خوبی داریم و مهم این است که ویژگی‌های هر یک را به خوبی بشناسیم. به طور مثال گرت بیل در فضای خالی خوب حمله می‌کند. خامس یا ایسکو در بین خطوط خوب حرکت می‌کنند و رونالدو دوست دارد از میانه‌های زمین حمله خود را شروع کند. این بازیکنان هرجا که دوست دارند و می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند بازی خواهند کرد.

* برای این کار برنامه‌ای دارید؟

بله دارم. گاهی اوقات مردم فکر می‌کنند که سیستم 3-3-4 تهاجمی‌تر از سیستم 1-3-2-4 است اما این تنها به موقعیت بازیکنان در زمین برمی‌گردد و چیزی بیشتر از این نیست. من خیلی از تیم‌ها را می‌بینم که با 3-3-4 شروع می‌کنند اما در واقعیت 4-1-4-1 هستند؛ زمانی که بازی شروع می‌شود، تعدادی از بازیکنان به عقب بازمی‌گردند تا دفاع کنند. پس سیستم بازی نشان دهنده تهاجمی یا دفاعی بازی کردن نیست. می‌توانیم با 1-3-2-4 هم تهاجمی و هم تدافعی بازی کنیم.

* بازیکنان زیادی به تیم اضافه خواهند شد؟

تا 31 آگوست نقل و انتقالات تابستانی در جریان است و جابه‌جایی‌هایی امکان‌پذیر است و هر اتفاقی ممکن است بیفتد ولی من تنها از بازیکنانی که در اختیار دارم صحبت می‌کنم. بهتر کردن تیم، آسان نیست. بازیکنان خوب نسبت به بازیکنان تیم ما برای فروش کم هستند. روش دیگر برای بهتر شدن تیم، این است که خوب کار کنیم. برای هر بازیکن و هر پست جداگانه کار شود.

* به بازیکن شماره 9 دیگری که ویژگی‌های متفاوتی با بنزما داشته باشد، فکر می‌کنید؟

داشتن بازیکن در هر پستی مزیت دارد. بستگی به شرایط هر بازی می‌توان از هر کدام استفاده کرد. در خط حمله هم اینچنین است. بنزما بازیکن بزرگی است و یکی از ایده‌های من این است که گل‌های خود را به 20 تا 25 برساند. من به او اعتقاد زیادی دارم و به جز بنزما از مهاجمان خوبی با ویژگی‌های چند جانبه برخورداریم که می‌توان در خط حمله از آن‌ها استفاده کنیم. به طور مثال رونالدو در ضربات سر فوق‌العاده عمل می‌کند.

* رئال مادرید در طول تاریخ مربیان زیادی داشته است. روابط شما با بازیکنان چطور است؟

من به اندازه کافی با آن‌ها صحبت می‌کنم. به طور مثال راجع به تغییرات در ترکیب حرف می‌زنم. تغییرات در ترکیب تیم بستگی به بازیکنان، موقعیت‌شان و زمان دارد. ما هر تغییر را کاملا آنالیز می‌کنیم و اگر برخی اوقات به بازیکنی استراحت می‌دهیم به این دلیل نیست که بازیکن دیگری بازی کند یا اینکه او استراحت کند. به این خاطر است که این بازیکن آسیب نبیند. بعضی از بازیکنان در سطح بالایی قرار دارند و ایده‌آل است که بازیکنانی که بازی نمی‌کنند به آن‌ها نزدیک شوند و سطح رقابتی را نگه دارند. من نمی‌توانستم در آئودی کاپ در دو روز با یک ترکیب بازی کنم. ریسک آسیب دیدگی بالا بود اما اگر در یک هفته در لیگ قهرمانان بازی داشتم و در لالیگا بازی مهم دیگری داشته باشیم، این کار را می‌کنم.

* با رقیب‌تان، بارسلونا، چگونه روبه‌رو می‌شوید؟

در اسپانیا بارسلونا تنها رقیب ما نیست. اتلتیکو مادرید، والنسیا و سویا خوب بازی می‌کنند ولی واضح است که بارسلونا تیم قهرمان است. اگر در مقابل این تیم توپ را در اختیار داشته باشید، تیم اذیت می‌شود چرا که بارسا عادت به حفظ توپ دارد. اگر این کار را نکنیم باید منظم عمل کنیم تا بتوانیم به تیم حریف ضربه بزنیم که این کار آسان نخواهد بود.

انتهای پیام

کد N924547

وبگردی