آفتاب

هشدار وزیر خارجه ایتالیا نسبت به تبدیل شدن لیبی به سومالی

هشدار وزیر خارجه ایتالیا نسبت به تبدیل شدن لیبی به سومالی

وزیر امور خارجه ایتالیا هشدار داد که در صورت عدم دستیابی به توافقی جامع میان طرف‌های لیبیایی خطر تبدیل شدن لیبی به یک سومالی جدید وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی الاهرام، پائلو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا در سخنانی عنوان داشت: ما بر ایجاد زمینه‌ای برای شکل گیری مذاکرات اصرار داریم. رایزنی های لیبی روز چهارشنبه در مراکش از سرگرفته می‌شود و ما باید به سرعت برای تحکیم اصول به دست آمده در 12 ژوئیه تلاش کنیم و به ویژه امکانی را برای مشارکت پارلمان طرابلس در توافق ایجاد کنیم.

وی افزود: زمان عامل تعیین کننده در این بحران است چرا که زمان محدود است و حضور داعش در سرت نیز اوضاع را نگران کننده تر کرده است.

وزیر امور خارجه ایتالیا عنوان کرد: ما یا در دستیابی به توافق ظرف چند هفته موفق می‌شویم یا خودمان را در مقابل سومالی جدیدی می‌بینیم و از آنجا که لیبی به سواحل ایتالیا نزدیک است پاسخ ما در این وضعیت متفاوت خواهد بود. ما خواهان قرار دادن لیبی در اولویت‌های ائتلاف ضد داعش هستیم تا تروریستی که این گروه به همراه می آورد مهار کنیم.

وی عنوان کرد: مداخله نظامی ناتو در لیبی اشتباه نبود اما فقط این را کم داشت که اندیشه‌ای برای مدیریت مرحله پس از مداخله در لیبی وجود نداشت. ما در حال حاضر باید هرگونه مداخله نظامی جدید را در راستای تقویت روند صلحی قرار دهیم که طرف های لیبیایی با آن موافقت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N924485

وبگردی