آفتاب

زهرا مصطفوی: ملت فلسطین راه پیروزی بر اشغالگران را یافته‌اند

زهرا مصطفوی: ملت فلسطین راه پیروزی بر اشغالگران را یافته‌اند

دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: ملت فلسطین به همراه ملل منطقه مانند ملت لبنان راه پیروزی بر اشغالگران را یافته‌اند استمرار این راه یعنی شادابی مقاومت، یک ضرورت است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر زهرا مصطفوی، رئیس و دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در هشتمین اجلاس رادیو و تلویزیون های اسلامی که روز گذشته (یکشنبه) 25 مرداد در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، با توجه به تشدید جنایات صهیونیست‌ها در کرانه باختری و تهاجمات سازمان یافته صهیونیست‌ها علیه مسجد‌الاقصی با تاکید بر اینکه چرا تخریب قبله نخست یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان و محل عروج پیامبر اکرم (ص) آنها هیچ‌گاه به خبر نخست جهان تبدیل نمی شود، از عدم توجه مناسب رسانه ها و خصوصا رسانه های جهان اسلام به این موضوع گله کرد.

متن کامل سخنرانی خانم مصطفوی در این اجلاس به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با عرض سلام و خیر مقدم خدمت حضار محترم، دانشمندان ارجمند داخل و خارج، سپاس فراوان دارم از حضورتان در ایران و در چنین جلساتی و سپاسگزاری می کنیم از خبرنگاران خردمند اصحاب رسانه و واسطه شعور و آگاهی جوامع مختلف.

شکی نیست که تخصص شما از بسیاری از پیشه ها متفاوت است. چون امانت بیشتر حرفه ها یک موجود مادی است و شما امانتتان عقل و روح انسان ها است و به گفته حضرت امام خمینی(ره) این شغل ها شغل پیامبران و بزرگان است. شما اگر حقیقت را آن طوری که هست منتقل کنید، یک واکنش دارد و اگر آن را منحرف کنید، یک واکنش دیگری خواهد داشت. به گفته امروزی ها تشکیل افکار عمومی به صورت حقیقی و به صورت جعلی در دست شما است.

این جلسه می خواهد پیرامون مسائل فلسطین و مظلومیت ملتی مقاوم گفت‌وگو کند و سیاست کلی و اصلی ما همان سخن امام(ره) است که فرمودند: ما طرفدار مظلوم هستیم. هر کسی در هر قطبی که مظلوم باشد ما طرفدار آن ها هستیم. فلسطینی ها مظلوم هستند و اسراییلی ها به آنها ظلم کرده اند از این جهت ما طرفدار آن ها هستیم.

شما امانت دار انسان ها هستید و لازم است با صداقت اخبار و حوادث را آنگونه که هست منتقل کنید. شاید یکی از مهمترین عرصه ها که به علت تسلط صهیونیزم بر عرصه رسانه در غرب دچار تحریف گسترده شده، عرصه فلسطین است. 67 سال است که جامعه دوازده میلیون نفره فلسطینی زجر می کشد و نیمی از این جامعه، در آوارگی و غربت و نیم دیگر آن، زیر اشغال و یا مقررات نژاد پرستانه در سرزمین خود قرار دارند. ولی به علت قلب حقایق، مبارزه این جامعه ستم دیده تروریزم معرفی می شود و اسرائیل متجاوز جزیره دموکراسی وانمود می شود. چه کسی این ظلم عظیم را انجام داده. قطعا رسانه های قلم فروش و مزدور که امیدوارم هیچکدام شما از آن ها نباشید، سهم مهمی از این مساله بر عهده دارند.

از آنجا که من رئیس و دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین هستم، دوست دارم درباره فلسطین با شما بیشتر صحبت کنم. تحولات چند هفته اخیر فلسطین از جمله تحرکات شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری به ویژه در شهر بیت المقدس، فلسطین را وارد مرحله حساسی کرده است. حمله گروه های صهیونیستی به مسجد الاقصی و آغاز انجام مراسم دینی یهودیان در داخل مسجد و مطالبه تقسیم مکانی و یا زمانی آن میان مسلمانان و یهودیان، زنگ خطر را به صدا در آورده است که ای انسان ها بیدار شوید. دشمن صهیونیستی امروز به طور آشکار اعلام می کند که مسجد الاقصی باید تخریب گردد و معبد سوم بجای آن برپا شود. چرا امروز جهان نسبت به این تهدید ها بی تفاوت است و چرا تخریب قبله نخست یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان و محل عروج پیامبر اکرم آن ها(ص) هیچگاه به خبر نخست جهان تبدیل نمی شود.

شکی نیست که جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در تخریب ده ها باب خانه در شهر بیت المقدس و کرانه باختری و آغاز موج وسیعی از ارعاب، قتل و جرح مسلمانان این منطقه و نیز ایجاد ده ها شهرک برای افراط گرایان صهیونیست بر روی زمین های مصادره شده فلسطینیان، روی دوم این سکه است. آتش زدن منزل خانواده دوابشه در اطراف شهر نابلس و سوزاندن علی دوابشه نوزاد بی گناه هیجده ماهه با پدرش و مادرش که منجر به شهادت آن ها شد و دیگر اعضای این خانواده، گستاخی صهیونیست ها را نمایان می سازد که آن ها حاضرند برای تخلیه کرانه باختری بویژه شهر بیت المقدس و اشغال کامل فلسطین به هر جنایتی دست بزنند.

چه به حق فرمودند مقام معظم رهبری و حامی همیشگی این مسئله که مسلح شدن کرانه باختری و پیوستن آن به فرایند مقاومت می تواند این شرایط خفت بار را دگوگون سازد. شکی نیست با گسترش فرهنگ مقاومت در کرانه باختری معادله با دشمن صهیونیستی تغییر خواهد یافت و موجودیت این رژیم نامشروع به چالش کشیده خواهد شد.

رژیم صهیونیستی امروز همان کاری را انجام می دهد که 67 سال پیش انجام داده است. 67 سال پیش یعنی در سال 1329 با کشتار های بی شمار در دیر یاسین، کفر قاسم، قبیه، یافا و حیفا، و ده ها شهر و روستا دو سوم جامعه فلسطینی را مرعوب ساخت و آنان را به خارج از سرزمین آبا و اجدادی خود کوچ داد. امروز همان سیاست پاکسازی نژادی را به اجرا گذاشته و درباره مردم کرانه باختری جنایت می کند تا آنان نیز خسته شده و به کشور های دیگر مهاجرت کنند. امروزه شش میلیون فلسطینی در آوارگی در ده ها کشور جهان به سر می برند و جهانیان نمی توانند تکرار اینگونه جنایت ها را یک بار دیگر تحمل کنند. امروز گله های گرگ صفت صهیونیست به طور آشکار از عزم خود برای تخریب مسجد الاقصی و برپایی معبد سوم یهودیان بر ویرانه های مسجد الاقصی صحبت می کنند و کشتار مردم قدس چیزی جز پیگیری هدف تخلیه شهر برای اجرای این توطئه شوم نیست.

در برابر این همه جنایت چه باید کرد؟ حال آنکه حضرت امام خمینی(ره) تاکید کردند که قضیه فلسطین مهمترین قضیه جهان اسلام است. بر این اساس اهتمام و حمایت از تلاش های رهایی بخش فلسطین یک وظیفه اسلامی است تلاش هایی که در سال های اخیر ثمرات پرباری داشته است. فرار صهیونیست ها از غزه پس از 38 سال اشغال. شکست نظامی ارتش اسراییل در چندین جنگ توسط محور مقاومت و مواردی از این دست میوه های مقاومت است. بر این اساس و با عنایت به این که ملت فلسطین به همراه ملل منطقه مانند ملت لبنان راه پیروزی بر اشغالگران را یافته اند استمرار این راه یعنی شادابی مقاومت، یک ضرورت است. این ایام هم سالگرد جنگ 33 روزه آن هاست. در چنین شرایطی تکلیف شما رسولان کلام وخبر چیست؟

رساندن خبر جنایاتی به آن وسعت به گوش ملت های جهان بر دوش شما عزیزان است و البته مسئولیت بسیار سنگینی است مسئولیت اهل رسانه آن نیست که فقط مطلبی را منتشر کند، بلکه لازم است تلاش کند تا حقایق را به گوش مردم برساند و در آها تاثیر بگذارد.

به تعبیر امام خمینی(ره): "قلم تنها فایده ندارد، گفتن تنها فایده ندارد، ‌خود نویسندگان و گویندگان باید مردم را بیدار کنند و قلمی فایده دارد که بیدار گر توده های مردم باشد."

زمانی مبارز می تواند کوله بار مسئولیت خود را زمین بگذارد که مطمئن شود مردم در چهارچوب مکتبشان به حیات جاوید رسیده اند.

فرزندانم؛ باطل ممکن است جولانی بدهد اما امکان ندارد استمرار یابد و همیشگی شود چون ما مسلمانان اعتقاد داریم "ان الباطل کان زهوقا". ملت ایران مفتخر است که دشمن او درندگانی هستند که از هیچ جنایتی دست نمی کشند.

در نهایت از طرف جمعیت دفاع از ملت فلسطین عاجزانه می خواهم که اخبار این جنایات را به گوش ملت های جهان برسانید و از برگزار کنندگان این جلسه ی بسیار موثر، تشکر فراوان دارم.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

انتهای پیام

کد N924432

وبگردی