آفتاب
پس از دیدار با نوری مالکی

ولایتی: از اتحاد اقوام عراقی حمایت می‌کنیم

ولایتی: از اتحاد اقوام عراقی حمایت می‌کنیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران از اتحاد میان اقوام کرد ، عرب و برادران اهل تسنن و شیعیان عراق در جهت یکپارچگی کشور حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی اکبر ولایتی پس از دیدار با نوری مالکی معاون رئیس جمهور عراق در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه با توجه به نقش ایران به عنوان میانجی برای بسیاری از کشورهای منطقه آیا ایران همین نقش را برای کمک به دولت عراق نیز دنبال خواهد کرد، تاکید کرد: دولت عراق بر اساس قانون اساسی و اراده مردم به وجود آمده است بنابراین هر گروه و فردی که در این کشور بخواهد نظرات خود را دنبال کند باید از طریق قانون این کار را انجام دهد.

وی گفت:‌ با توجه به نوپا بودن دولت عراق باید بگویم این دولت به نوبه خود یکی از آزاد ترین دولت ها برای ابراز آراء مختلف است و این خیلی بیشتر از آن چیزی است که از یک حکومت نوپا انتظار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر کسی خارج از قوانین موجود بخواهد اقدامی در عراق صورت بگیرد از آن حمایت نخواهیم کرد ،‌خاطرنشان کرد: در آن صورت دلیلی برای میانجیگری و وساطت وجود ندارد.

ولایتی در پایان تصریح کرد: عراق از اقوام و گرایش‌های مختلفی تشکیل شده است و اگر زمانی احساس کنیم که بین این قوم کرد و اهل تسنن و شیعیان سوء تفاهمی به وجود آمده است برای حفظ این ارکان و وحدت عراق همکاری خواهیم کرد.

انتهای پیام
کد N924413

وبگردی