آفتاب
شرکت کیوشو الکتریک ژاپن:

آتشفشان خطری برای نیروگاه هسته‌ای سندای ندارد

آتشفشان خطری برای نیروگاه هسته‌ای سندای ندارد

مالک و گرداننده نیروگاه هسته‌ای سندای ژاپن اعلام کرد که آتشفشان نزدیک به این نیروگاه هسته‌ای هیچ‌گونه خطری ندارد و نیازی به انجام اقدامات امنیتی نیز نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از رویترز، شرکت کیوشو الکتریک ژاپن، مالک نیروگاه هسته‌ای سندای، پس از هشدار برخی از کارشناسان و مقامات ژاپن در مورد فعالیت غیرنرمال آتشفشان نزدیک به نیروگاه سندای و خطرات احتمالی آن اعلام کرد که این شرکت پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی فعالیت این آتشفشان از بی‌خطر بودن آن اطمینان حاصل کرده است و هم‌چنین هیچ‌گونه اقدامات امنیت و پیش‌گیرنده در این مورد لازم نیست.

راکتور واحد 1 نیروگاه هسته‌ای سندای نخستین راکتور هسته‌ای ژاپن است که پس از بروز فاجعه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در سال 2011 و اعمال قوانین امنیتی جدید در این‌باره فعالیت خود را آغاز کرده است.

این در حالی است که با وجود تلاش دولت ژاپن برای ازسرگیری فعالیت‌ هسته‌ای این کشور، آغاز فعالیت نیروگاه هسته‌ای سندای با مخالفت برخی از مردم ژاپن که در مقابل این نیروگاه تجمع کرده بودند رو به رو شد.

نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهند که اکثریت مردم ژاپن پس از بروز فاحعه فوکوشیما با از سرگیری فعالیت‌ هسته‌ای ژاپن مخالفند.

آتشفشان ساکوراجیما در 50 کیلومتری نیروگاه هسته‌ای سندای واقع شده است.

سخنگوی شرکت کیوشو الکتریک در مورد خطر احتمالی این آتشفشان علیه نیروگاه سندای به رویترز گفت: هم اکنون هیچ‌گونه اقدام خاصی را در این مورد انجام نداده‌ایم.

او تأکید کرد: ما بررسی‌های لازم را انجام داده‌ایم و به اطلاعاتی که آژانس زمین‌شناسی ژاپن در مورد فعالیت این آتشفشان در اختیار ما می‌گذارد توجه خواهیم کرد.

وی هم‌چنین در مورد فعالیت راکتور یا نیروگاه سندای گفت: راکتور 890 مگاواتی واحد 1 نیروگاه هسته‌ای سندای روز شنبه به 50 درصد ظرفیت خود رسیده است و انتظار می‌رود تا 24 آگوست نیز به ظرفیت کامل خود دست یابد.

ژاپن هم اکنون دارای 43 راکتور هسته‌ای است که فعالیت همه آن‌ها از اوایل سال 2013 برای انجام بررسی‌های ایمنی لازم متوقف شده است.

انتهای پیام

کد N924412

وبگردی