آفتاب

کاخ سلیمانیه موزه می‌شود

کاخ سلیمانیه موزه می‌شود

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان البرز گفت: اعتبار مناسبی برای مرمت کاخ سلیمانیه تخصیص یافته است.

مهناز طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کاخ سلیمانیه در آینده‌ای نزدیک به کاخ - موزه تبدیل می‌شود.

وی اظهار کرد: فرآیند مرمت کاخ مروارید در حال انجام است و به زودی خبرهای خوشی در رابطه با بازگشایی درب‌های این کاخ به روی مردم اعلام می‌شود.

طاهری ادامه داد: البته بازدید از این کاخ در ایام خاصی از سال آزاد است، به طوریکه در طول تعطیلات نوروز عده زیادی از این مجموعه تاریخی بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: به علت این که عملیات مرمت و بازسازی این کاخ از حساسیت زیادی برخوردار است، امکان بازدید عمومی از این مجموعه در حال وجود ندارد و علاقه‌ُمندان باید صبر کنند تا مرمت به پایان برسد.

طاهری ابراز کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است ویترین‌هایی در این مجموعه نصب و درآنها مجموعه‌ای ازآثار تاریخی استان به نمایش گذاشته شود.

معاون میراث فرهنگی استان البرز گفت: بحث تبدیل این کاخ به موزه به خاطر مسائل حفاظتی و برخی نکات فنی کمی زمان‌بر بوده و نباید درخصوص این موضوع عجله‌ای و سریع تصمیم گرفت.

این مسئول در پایان گفت: در کاخ سلیمانیه نقاشی‌هایی وجود دارد که نه تنها در ایران، بلکه در جهان منحصر به فرد هستند بنابراین باید شرایط معرفی این مجموعه به عموم مردم مهیا شود.

انتهای پیام

کد N924391

وبگردی