آفتاب
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع):

مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی تشکیل می‌شود

مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی تشکیل می‌شود

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: تشکیل مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی از برنامه‌های در حال پیگیری این بنیاد است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: تشکیل مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی از برنامه‌های در حال پیگیری این بنیاد است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدجواد جعفری در نخستین پیش همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی با عنوان «امام رضا(ع) اسوه حیات طیبه» که در سالن همایش مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، با تبریک ایام دهه کرامت در سخنانی اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را در حالی برگزار می‌کنیم که شاهد تحولات شگرف در این حرکت عظیم فرهنگی هستیم.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان این‌که «تشکیل مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی از برنامه‌های در حال پیگیری این بنیاد است» گفت: امسال این مجمع در سطح آسیا و اقیانوسیه و در سال‌های آتی در سطح آمریکا و اروپا شکل خواهد گرفت تا بتوانیم یک شبکه جهانی برای ترویج فرهنگ رضوی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این همایش زمینه ایجاد نشاط معنوی و ترویج آموزه‌های رضوی را در شهر ولایتمدار قم فراهم می‌کند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس که دوره جنگ سخت بود حضرت امام جمله‌ای بلند فرمودند که در فرهنگ نظام به یادگار گذاشته شد، ایشان فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ امروز در جنگ نرم می‌توان به تأسی از حضرت امام مصادیقی همانند خرمشهر را بیان کنیم.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان این‌که «در دوره جنگ نرم نهاد مقدس جامعة المصطفی را خدا تأسیس کرد» اظهار کرد: برکات این نهاد مقدس در داخل و کشور کشور بر کسی پوشیده نیست، در بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) چند سالی از همکاری با نهاد جامعة‌المصطفی بهره می‌برد و این برکات برای ما روشن است.

وی ادامه داد: ما در 5 حوزه با جامعة‌المصطفی همکاری می‌کنیم، این نهاد به صورت همه جانبه با این بنیاد بین‌المللی همکاری می‌کند؛ یکی از محورهای همکاری بین این دو نهاد برگزاری همایش و جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است.

جعفری با بیان این‌که «بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ دولت شروع به کار کرد» گفت: قرار شده که جشنواره امام رضا(ع) به صورت سالانه در داخل و خارج از کشور برگزار شود که یکی از نهادهای استوار این جشنواره جامعة‌المصطفی است.

وی عنوان کرد: در دوره سیزدهم برگزاری جشنواره امام رضا(ع) جامعة المصطفی در 5 محور با این بنیاد همکاری می‌کند؛ همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی یکم شهریور در تهران برگزار می‌شود اما قبل از آن سه نشست مقدماتی در مشهد، قم و شیراز برگزار خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به محورهای همکاری با جامعة‌المصطفی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های بومی سازی فعالیت‌های جشنواره در خارج از کشور است، امسال در 718 نقطه از دنیا محصولات فرهنگی جشنواره توسط مبلغان بومی توزیع شد و در دهه کرامت مراسم‌های ویژه‌ای نیز در این مناطق نیز برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: شناسایی و انتخاب خادمان فرهنگ رضوی یکی دیگر از محورهای همکاری است، شخصیت‌های بسیاری به فرهنگ رضوی خدمت می‌کنند این افراد شناسایی شده و در اختتامیه جشنواره به دست مقامات نظام تقدیر می‌شوند.

جعفری با بیان این‌که «تشکیل مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی از برنامه‌های در حال پیگیری این بنیاد است» گفت: امسال این مجمع در سطح آسیا و اقیانوسیه و در سال‌های آتی در سطح آمریکا و اروپا شکل خواهد گرفت تا بتوانیم یک شبکه جهانی برای ترویج فرهنگ رضوی داشته باشیم.

وی افزود: تدوین دانشنامه امام رضا(ع) یکی از کارهای بر زمین مانده بود که به همت جامعة المصطفی و این بنیاد در حال پیگیری و اجرایی شدن است، این کار بسیار پر خیر و برکات خواهد بود.

انتهای پیام

کد N924331

وبگردی