آفتاب
با اضافه شدن پایه نهم به دوره متوسطه از امسال؛

برنامه‌های آموزش و پرورش برای ساماندهی دوره متوسطه اول اعلام شد

برنامه‌های آموزش و پرورش برای ساماندهی دوره متوسطه اول اعلام شد

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی این دوره با توجه به اضافه شدن پایه نهم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، عظیم محبی در نشستی خبری به تبیین برنامه‌های این دفتر پرداخت و گفت: در حال حاضر مهمترین ماموریت، ساماندهی نیروی انسانی و دانش آموزان با توجه به سه پایه شدن دوره اول متوسطه از امسال است.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید آمار دانش آموزان متوسطه اول از دو به سه میلیون نفر می رسد. تعداد کلاس‌های درس از 86هزار به 112هزار کلاس درس می‌رسد و آمار مدارس از عدد 22 هزار کمی بالاتر خواهد رفت.

محبی با اشاره به جدیدالتالیف بودن کتب پایه نهم گفت: برای چهار تا پنج درس، مدرسان استانی آموزش دیده‌اند و تامین مدرس برای دروس دیگر در حال انجام است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه ادامه داد: بیش از 4000 مدرس در حال آموزش در مراکز دانشگاه فرهنگیان هستند و سپس به استانها می‌روند تا معلمان را تحت آموزش قرار دهند. سعی می‌کنیم فرصتی برای آموزش معلمانی که از متوسطه دوم به اول منتقل می‌شوند را نیز فراهم کنیم.

پوشش تحصیلی در مقطع متوسطه اول 94 درصد است

محبی با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف ما مدیریت پوشش تحصیلی استان‌هاست گفت: پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی بیش از 98 درصد است، ولی در متوسطه اول حدود 94 درصد است. یکی از مهمترین برنامه‌های ما در جهت افزایش این پوشش، مدارس شبانه روزی هستند. اکنون 2500 مدرسه شبانه روزی در سطح کشور داریم و 400 هزار دانش‌آموز متوسطه اول و دوم در آن تحصیل می‌کنند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه افزود: رییس سازمان نوسازی وعده داده است هفت میلیارد تومان جهت ارتقای امور بهداشتی و تامین ملزومات مدارس شبانه‌روزی تخصیص دهد و همچنین کلیه وسایل گرمایشی و سرمایشی این مدارس اصلاح شوند.

ادامه دارد

کد N924286

وبگردی