آفتاب

بزرگداشت ملکه مادر در تایلند با دوچرخه سواری ابتکاری ولیعهد

بزرگداشت ملکه مادر در تایلند با دوچرخه سواری ابتکاری ولیعهد

ولیعهد تایلند در حضور علنی نادری در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به وضعیت سلامتی پادشاه بیمار این کشور، رهبری ده‌ها هزار دوچرخه سوار آبی پوش را در سراسر بانکوک به عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولیعهد ماها واجیرا لونگکورن 63 ساله رهبری نخسیتن گروه از دوچرخه سواران در رویداد "دوچرخه سواری برای ملکه مادر" را در منطقه تاریخی بانکوک به عهده داشت؛ مراسمی که به افتخار نقش ملکه سیریکیت، مادر مسنش برگزار شد.

بانکوک از چهارشنبه گذشته همزمان با تولد 83 سالگی ملکه مادر مملو از پیراهن آبی‌هایی بوده که شعار "دوچرخه سواری برای ملکه مادر" سردادند؛ آبی رنگ رسمی ملکه است که به همراه همسرش در بیمارستان بستری شده است.

این مراسم در حالی برگزار می‌شود که نگرانی‌های شدیدی نسبت به سلامت پادشاه بوهیمیبول آدلیادج، 87 ساله‌ و همچنین فرصت‌های سیاسی واقتصادی تایلند وجود دارد.

در این مراسم بازیکنان سیاسی مهم تایلند از جمله پرایوت چان اوچا، نخست وزیر و چندین تن از اعضای خونتای این کشور ولیعهد را همراهی کردند.

همزمان با اینکه شرکت‌ کنندگان شعار "زنده باد ولیعهد" سر داده بودند، رئیس هیات مشاورین سلطنتی نظاره گر این رویداد بود.

نگرانی‌ها نسبت به آینده، یکی از عوامل یک دهه ناآرامی سیاسی در تایلند است.

پزشکان قصر پادشاهی تایلند هفته گذشته اعلام کردند، پادشاه به خاطر آماس‌ مغزی و آنژین صدری در بیمارستان سیربراج بانکوک تحت معالجه است.

در سال‌های اخیر ولیعهد بیشتر وقت خود را دور از ملاء عام سپری کرده است. اما وی همزمان با وخیم شدن وضعیت سلامتی پدرش در برخی مراسم‌ رسمی شرکت کرده است.

یکی از دوچرخه سواران گفت: اولین بار است که ولیعهد را می‌بینم و بسیار خوشحالم.

این مراسم دوچرخه سواری 43 کیلومتری که در سراسر تایلند برگزار می‌شود قصد دارد رکورد جهانی حضور 72 هزار و 919 دوچرخه سوار را برای مراسم دوچرخه سواری گسترده بشکند.

در حال حاضر این روکورد متعلق به تایوان است.

نخست وزیر تایلند پیش از آغاز این مراسم گفت: این رویداد بیانگر عشق ما برای پادشاهی تایلند است.

انتهای پیام

کد N924265

وبگردی